Lupus Nederland

Kaal worden

Bericht
Geplaatst: 9 juni 2010 om 21:04 uur
Hallo allemaal

De laatste jaren heb ik veel last van jeuk vooral in mijn haar. Er kwamen ontstekingen en mijn haar ging uitvallen. Het wordt zo erg, dat ik overweeg een pruik aan te schaffen. Zijn er meer mensen met deze klachten? Er is dmv bloedonderzoek en biopsie SLE bij mij vast gesteld.

Jullie allemaal veel sterkteOeps!
Geplaatst: 11 juni 2010 om 9:16 uur
Hoi Hilde,
allereerst natuurlijk welkom bij het forum Knipoog ! Wat rot voor je, dat de sle is vastgesteld. Is dat pas gebeurd? Of weet je het al langer? Dat is al een schok op zich om te verwerken. Heel veel sterkte daarmee de komende tijd.

Je hebt het over jeukende plekken op je hoofd. Zelf heb ik hier gelukkig geen last van. Maar ik weet dat er velen hier op het forum zijn (bijvoorbeeld met cdle) die dit probleem ook kennen. Mijn haar is wel tot minder dan de helft uitgevallen. Dacht in eerste instantie dat dat van allerlei stress kwam, maar achteraf gezien is dat ook door de lupus gekomen.

Wat ik ervan weet (van het lezen op deze fora) is dat je jeukende plekken kunt krijgen, en op die plek een soort van huidontsteking. Op die plek lijkt het haar dan helemaal uit te vallen en door het littekenweefsel ook niet terug te komen. Dus is het zaak die huidontstekingen zo snel mogelijk tot stil staan te brengen. Ik heb gehoord dat er een aantal mensen met deze problemen goede ervaringen hebben met Plaquenil. Dat het stukken minder jeukt en dat de plekken helen... Maar het lijkt me beter om af te wachten op reacties van mensen die daar ZELF ervaring mee hebben.

Veel succes met die plekken op je hoofd en ik hoop dat het zich niet uitbreidt! Hartelijke groeten, Eveline
Geplaatst: 16 juni 2010 om 5:47 uur
Hoi Hilde,

ook namens mij welkom op het forum. Natuurlijk niet de leukste reden om hier te zijn, maar wel fijn dat je ons gevonden hebt. Ik hoop dat je hier een beetje je plek kunt vinden en er net zoveel aan zult hebben als velen van ons.

Om even terug te komen op je vraag over haaruitval. Ik heb bij het topic ´algemeen´ een topic naar boven gehaald (hoef je niet zo te zoeken Knipoog ) over dit onderwerp waar je misschien iets aan hebt.

Liefs,
Moon.
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer