Lupus Nederland

Uitslag keuringsarts

Bericht
Geplaatst: 10 maart 2010 om 13:27 uur
Hallo allemaal, ben een beetje beduusd (gebeurt mij ook niet vaak Mr. Green ).

Ik had halverwege februari een aanvraag ingediend (hier in Tsjechië) voor een gedeeltelijke invaliditeitsuitkering o.a. op basis van de uitslagen uit Praag. Mijn huisarts heeft alle papieren ingediend, dus ik was aan het wachten op een uitnodiging van de keuringsarts.

Nu krijg ik vanmorgen een brief met de uitslag van de keuringsarts, dat ik voor 40% afgekeurd ben.... zonder zelfs maar naar een keuring te komen!! Wel een beetje gek om dat zo zwart op wit te zien. Maar ik ben HEEL blij, dat ik niet hoef te stressen voor zo'n onderzoek.

De papieren zijn nu naar Praag gestuurd en daar wordt het verder behandeld en de hoogte van de uitkering vastgesteld. Het is toegekend vanaf augustus, dus als de hoogte is vastgesteld, wordt dit ook over de afgelopen maanden nog uitgekeerd. Ben daar best heel blij mee!! Eindelijk een erkenning, dat ik inderdaad niet in orde ben. (Ben benieuwd hoe manlief daar op reageert...)

Daarbij heb ik gisteren gehoord, dat ik vanaf september 2 dorpen verderop een parttime baan zou kunnen krijgen voor alle Engelse lessen (maar 5 uur per week hoor) van een kleine dorpsschool.

Samenvattend kan ik vaststellen dat ik een erg goede week aan het beleven ben. Mr. Green Dat wil ik natuurlijk graag met jullie delen!
Hartelijke groeten, Eveline
Geplaatst: 10 maart 2010 om 17:51 uur
Hoi Eveline!

Wat fijn van je baan! Minder leuk misschien om nu echt gedeeltelijk afgekeurd te zijn, maar misschien dat het je wat rust geeft!
En natuurlijk is het altijd leuk om positieve berichten te lezen.

Groetjes!
Geplaatst: 14 maart 2010 om 6:29 uur
Hé die Eveline Erg blij ,

GEFELICIFLAPSTAART!!!!

Allereerst met je baan. Wat geweldig! Is toch heerlijk om te kunnen doen wat je leuk vind en dan ook op zo´n wijze dat het niet ten koste gaat van je gezondheid. Meid, ik vind het helemaal geweldig voor je!

Dan de keuringsarts Geschokt . Hahahahaha, moet er wel om lachen hoor want waar de één soms werkelijk op zijn of haar knieën moet krijg jij ineens dit als verassing. Nou het is je gegund hoor, want inderdaad het is een stuk erkenning. Ook zie ik het als respect naar jouw toe. We praten hier vaak genoeg over acceptatie, over onze omgeving / maatschappij en hoe we er zo tegen aanlopen.

Het is wat mij betreft weer dat halve lege glas of dat halve volle glas Knipoog.Afgekeurd worden beschouw ik tegenwoordig als dat de maatschappij, of in ieder geval die instantie mij respecteert in mijn wensen en mijn zijn. Afkeuren ervaar ik, en velen meer denk ik, als een negatief woord. Inmiddels is dit voor mij synoniem geworden voor rust en mogelijkheden. Want zodra dat soort dingen rond zijn kun je kijken naar wat je wel kunt en wilt en mogelijk is.

Mijn ervaring is dat juist diegenen die het al zwaar genoeg hebben er zo hard aan werken om een het gevoel te hebben nuttig te zijn in onze maatschappij. Nou dat zijn we hoor, en hoe! Kijk maar nu naar jou. Je mag dan wel een chronische ziekte hebben, maar waar je kunt draai je vol op mee in deze wereld met alle verantwoordelijkheden die erbij horen…

Eveline, op naar meer van dit soort goede berichten enneh, hou ons op de hoogte hoe je nieuwe baan bevalt!

Liefs,
Moon.

PS: Is manlief al bijgekomen van je nieuwsberichten Knipoog ?
Geplaatst: 15 maart 2010 om 12:20 uur
Hoi Xentric en Moon, bedankt voor jullie reacties.
De langer ik er over nadenk, zie ik het inderdaad meer als een erkenning van de problemen, dan als een "jij bent niet meer nodig". En inderdaad het is een mogelijkheid om rust te nemen als het nodig is.

Manlief weet volgens mij niet zo goed wat hij er van moet denken. Zijn vader en moeder hebben hetzelfde percentage van 40% door reumatologische aandoeningen en van (te) hard werken op de boerderij. Zij hebben zich moeten laten zien en bewijzen aan de keuringsarts. Zij waren dan ook behoorlijk verbaasd, dat ik het zomaar (zonder bezoek) gekregen had. Dat heeft ze allemaal wel aan het denken gezet, volgens mij.

Ik moet ook zeggen, dat ik dit weekend weer veel aritmie-problemen heb gehad en dat manlief heel lief en begripvol was. Dus wie weet...

Bedankt voor jullie lieve en begripvolle woorden.
Veel liefs, Eveline
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer