Spannend
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 2 februari 2010 om 11:16 uur
Hallo allemaal, Ben al paar daagjes aan het lezen op het forum En ik wordt er niet écht vrolijker van Dus ga het maar even van me afschrijven hier.. In januari 2002 ben ik erg ziek geweest, niet meer kunnen lopen, pijnlijke gezwollen knieën en enkels. Niet op voetzolen kunnen staan, koortspieken, neusbloedingen, bulten op achterhoofd en vreselijk moe,moe,moe. Naar de internist verwezen en een positieve ANA, internist bang voor lupus. Nu kwam er ook uit mijn bloedkweken het parvo-virus naar boven (kinderziekte..) Deze kan een vals positieve ANA geven, dus diagnose was :parvo. Ben 4 maanden uit de running geweest, maar uiteindelijk weer opgeknapt. Hierop heb ik een heftige zonne-allergie ontwikkelt, die jaarlijks flink de kop opsteekt. Het zijn erg lelijke opgezette bulten /plakkaten, geen pukkeltjes. Maar goed, factor 50 smeren dan maar, me nooit geen zorgen gemaakt. Ook vaak bulten die starten op het achterhoofd en zich uitbreiden naar de wangen, maar dat ging ook steeds weer over. Al jaren enorm moe en ziek 2 weken voor ik ga menstrueren, maar goed : PMS, dus geen zorgen. Aangekomen in gewicht en vaak een opgeblazen gevoel, dikke vingers. Gewicht kan in de avond 2 kilo meer zijn dan in de ochtend.. Ook soms pijn in de leveren nier streek Heb altijd al liters water en groene thee gedronken en dan sinds vorig jaar toch de hele dag niet moeten plassen.. Maar goed: vocht vasthouden dus jeneverbescapsules slikken, geen zorgen. Verder heb ik ook veel pijn/stijfheid in gewrichten. Maar goed, arthrose komt in de familie voor, dus geen zorgen.. Afgelopen november kreeg ik een enorme pijn in mijn knie kon niet meer slapen van de pijn, verdenking meniscus en een MRI gehad, hier was niets op te zien tot mijn grote verbazing! Toen kreeg ik een peesontsteking aan mijn pols, ging ook weer over. Periodes van enorm nachtzweten, met min 10 op de dekens moeten gaan slapen.. Begin december ontwikkelde ik een uitslag op handen/armen/hals en gezicht. Erg lelijke paarsrode plekken die schilferen en een paar keer per dag spontaan gaan gloeien en jeuken Ben dus begonnen met smeren heel deze maand tot en met zalf klasse 3 en hierbij een antibiotica creme. Die helpen dus niet Ik werk nauw samen met arts-assistenten en dokters, de assistent derma vroeg me op een gegeven moment of mijn ana weleens positief is geweest. Ineens gingen er bellen rinkelen bij me..! Het zal tocht niet... Naar de huisarts geweest en die dacht hetzelfde als ik: Lupus. Oh, en een tennis-elleboog heb ik ook ineens.. Vrijdag naar de dermatoloog voor biopt en verder onderzoek.. Als de uitslag positief is zouden alle "vage kwaaltjes" als een puzzel in elkaar passen.. Ik ga maar een lijstje maken met al die 'kwaaltjes' om mee te nemen.. Als ik het bovenstaande nu nalees wordt ik helemaal niet meer vrolijk Nou, ff afwachten maar en nu even zorgen dat ik er niet aan ga toegeven.. Maar eerlijk is eerlijk, ben best btje angstig aan het worden.. Lieve groetjes ET |
etphonehome Berichten: 1 |
|
Geplaatst: 2 februari 2010 om 16:40 uur
Hoi ET, vervelend zeg, al die kwalen. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar het is wel fijn, dat je nu eindelijk eens duidelijkheid krijgt en misschien met een doeltreffender behandeling kunt beginnen. Ik wens je heel veel succes vrijdag! En laat even weten hoe het met je gaat en hoe de onderzoeken verlopen zijn? Veel sterkte en welkom op het forum! Groetjes, Eveline |
zonbartos |
| Plaats nieuwe reactie | |