Afspraak bij de dermatoloog
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 13 januari 2010 om 20:59 uur
Goedenavond iedereen, Zou graag mijn verhaal ook kwijt willen. Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden aangezien LE nog niet is geconstateerd (huisarts dacht direct aan LE). Als klein meisje altijd last gehad van gewrichten met name mijn knieen. Mijn ouders dachten altijd groeipijn, dat heeft ieder kind op die leeftijd. Op 9 jarige leeftijd een vreselijk ongelijk gehad met een paard. Mijn linker elleboog frontaal uit de kom, paar botbreuken, scheurtjes en kneuzingen. Na die tijd begon de echte ellende. Vaak misselijk gevoel. Had altijd al migraine gehad wat na mijn 9e erger werd. Na jaren gewoon verder gegaan, school afgemaakt (nooit mee gedaan aan gym (idee dat me knie uit de kom schoot). Toch maar in 2005 onderzoeken gaan doen. Ben toen bij verschillende artsen geweest niemand wist wat het kon zijn. Foto's laten maken waarop ze dachten dat mijn krachtverlies, pijn in polsen, pijn in linker elleboog, zwarte vingers (met name in de kou) pijn in schouders en nek kwam door botsplinter in mijn linker elleboog. Ben toen naar een ander ziekenhuis(andere stad) gestuurd om verder te onderzoeken en of er de optie zou zijn om de botsplinter operatief te verwijderen. Aangekomen in dat ziekenhuis wisten ze niet zeker of het kwaadaardige botsplinters zouden zijn. Ben weer teruggestuurd naar huis. Aangekomen in mijn geboorteplaats toch maar weer het ziekenhuis. uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een arts die het Fenomeen van Raynaud constateerde. Prima daar kon ik wel mee leven! Naarmate ik ouder werd, werd de pijn afwisselend, vaak stijf en het idee me vingers niet volledig te kunnen strekken. Ondertussen ben ik een jaar geleden (op 19 jarige leeftijd) verhuist naar Utrecht voor de baan van mijn dromen. Alles leek super!! paard meegenomen!! In utrecht voel ik mij echt eenzaam, verdrietig en heb veel stemmingswisselen. De aanvallen van pijn werden in de afgelopen tijd erger en erger. Heb een aantal keer gehad dat ik zelfs niet meer op mijn benen kon staan(steken in mijn knieen). Afgelopen Oktober zat ik voor detachering weer op mijn vertrouwde plekje Den Helder. Voelde mij op en top.. (mijn moeheid werd alleen nog erger). Ben in Oktober op vakantie geweest naar IJsland (altijd een droom geweest) Heb daar nog 1 keer een hevige raynaud aanval gehad. Sindsdien is raynaud verdwenen?? Afgelopen kerst kon ik met moeite boodschappen doen met mijn moeder (mijn knieen deden zo zeer). Paardrijden houd ik een half uur vol zonder erge stijve benen te krijgen. Na mijn vakantie in IJsland kreeg ik vreselijke jeukbulten wat is uitgegroeit tot grote donkere verdikte vlekken op knieen en papels op me dijen. Huisarts in Den Helder gaf me zalf, wat helaas niet hielp. Ondertussen zit ik weer in Utrecht (ga nu doordeweeks en in het weekend naar Den Helder) ben vorige week bij mijn huisarts in Utrecht geweest en die schrok een beetje van mijn knieen en dacht direct aan Cutane LE. Ben nu doorverwezen naar de dermatoloog. Aankomende donderdag heb ik mijn eerste afspraak... Ik vind het allemaal erg eng aangezien ik nu dus al die jaren al met klachten loop!!!!(wordt over 2 maanden 21) Zodra ik iets meer weet zou ik het fijn vinden om dat weer met jullie te delen. Liefs |
gupske Berichten: 2 |
|
Geplaatst: 14 januari 2010 om 0:12 uur
Hoi Gupske, Goh he, dat valt allemaal niet mee. Fijn dat je zo snel bij de dermatoloog terecht kan. Ik weet zeker dat die je - ongeacht wat het zou kunnen zijn - zal helpen bij het stellen van de diagnose. Ik ben erg benieuwd naar zijn of haar oordeel en zou het fijn vinden om dat terug te lezen! In iedergeval heel veel sterkte morgen! Groetjes, Martijn
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
|
martijn |
|
Geplaatst: 14 januari 2010 om 7:50 uur
Hoi Gupske, ik hoop dat je vandaag wat duidelijkheid krijgt! Als je al zolang last hebt van "onbegrijpelijke" klachten, zou het eindelijk een (h)erkenning zijn (liever niet natuurlijk), maar dan weet je eindelijk waar het door komt. Dan kunnen ze je eindelijk op de juiste manier behandelen. Veel sterkte vandaag. Laat nog even weten hoe het afgelopen is?! Ennuh... welkom op het forum! Groetjes, Eveline |
zonbartos |
|
Geplaatst: 1 februari 2010 om 20:23 uur
Goedenavond, Een tijdje weinig op internet geweest. Afgelopen donderdag kon ik tussen 1 en 3 bellen voor de uitslag van de biopt, bloed en urine. Helaas werd ik die ochtend wakker gebeld door de assistente van de reumatoloog voor een spoedafspraak. Vrijdag 19 februari moet ik aanwezig zijn. Voelde me vreselijk waarom een spoedafspraak als ik zelf nog niet eens de uitslag heb gehoord?? Na 4 lange uren kon ik eindelijk bellen naar de dermatoloog voor de uitslag.. Biopt ontstoken, bloed en urine waren niet goed. Komt overeen met LE (SLE??dat is de vraag). De wereld viel in één maar toch ook niet! Erkenning voor al die klachtjes,, maar wat moet ik nu allemaal gaan laten?? Mijn allerliefste paardje wegdoen zou nooit een optie zijn!! Vandaag (01.02) naar de dermatoloog geweest voor een recept om de rare vlekken een beetje in bedwang te houden. Heb Protopic gekregen (Helaas dus nog niks voor mijn kwaaltjes en vermoeidheid) Maar we zijn opweg,, en daar ben ik heel blij mee,, heb een super arts!!!! Vrijdag 19 februari reumatoloog Dindag 23 februri Dermatoloog. FF afwachten nog..en dan eindelijk weten wat er mis is..?? IK HOOP HET!!!!! |
gupske Berichten: 2 |
|
Geplaatst: 2 februari 2010 om 16:45 uur
Das even schrikken, als je opeens een spoedafspraak krijgt. Ik werd ook zo paniekerig opgebeld door de dermatologe vlak voor het weekend. Dat de laborant iets vreemds had gevonden, maar ze had de papieren nog niet gehad. Lekker weekend heb je dan... Ik heb wel vaker het gevoel, dat ze in het laboratorium erg schrikken van andere uitslagen dan die ze gewend zijn. En LE is natuurlijk niet de gebruikelijkste uitslag. Maak je nog niet TE druk. Neem het zoals het komt. Al kun je nu, denk ik, wel wat onderzoeken verwachten. Vervelend dat je zo'n onzekere tijd tegemoet gaat. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt. Succes, he!! Groetjes, Eveline |
zonbartos |
| Plaats nieuwe reactie | |