Prednison
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 18 oktober 2011 om 9:32 uur
Zojuist ben ik bij de dermatoloog geweest. Gebruikte tot op heden plaqiunil, dit was al gehalveerd wegens haaruitval. Nu wordt helemaal gestopt met plaqiunil. Men is voornemens om me in te stellen op 15mg prednison per dag. Heeft er iemand ervaring met deze hoeveelheid en de bijbehorende bijwerkingen. Zit er namelijk niet zo op wachten....alvast bedankt! |
Lady Berichten: 13 |
|
Geplaatst: 19 oktober 2011 om 0:50 uur
Beste Lady, Ik heb al een bericht gestuurd, maar waarschijnlijk niet door gekomen. Maar ik heb veel ervaring met pretnison, ik heb nou al 5 jaar SLE ,Sjorgen en lupus ninfrutis,(nieren). de eerste 3 jaar heb ik aan een stuk door pretnison geslikt met daar bij bot opbouw tabletten , plastabletten, bloeddruktabletten en chew calcuim tabletten de laaste 4 slik ik al 5 jaar en kom ook niet meer vanaf, en na die 3 jaar krijg ik het regelmatig als een kuur en dan weer afbouwen, want mij specilist zegt dat hij rekening moet houden met mij nieren. die flink beschadig zijn gebleven na dat ik 5 jaar geleden half dood werd opgenomen en pas na anderhalf week na zoeken en zoeken achter zijn gekomen wat ik allemaal had, waar ik nooit wat van gehoord had.maar momenteel heb ik weer voor een week pretnison kuur, ik kan zeggen het is een paardemiddel het zet je wat op, en ik krijg als ik het smorgen in neem wat hartkloppingen maar dat gaat vanzelf weer over.van daar dat ik ook de botopbouw moet blijven slikken.maar als ik jou was zou ik alles vragen aan je specilist, het is jou ziekte en jou lijf, vragen en blijven vragen tot dat jij een goed gevoel bij heb. ik wens jou heel veel sterkte en zet'm op , positief blijven en het komt allemaal goed. liefs karin |
karinlupus Berichten: 60 |
|
Geplaatst: 10 november 2011 om 20:25 uur