Lupus Nederland

Sunblock

Bericht
Geplaatst: 16 juni 2010 om 13:53 uur
Hallo allemaal

Weet één van jullie een sunblock die ook door de verzekering wordt vergoed?

gr
Geplaatst: 16 juni 2010 om 18:11 uur
Volgens mijn dermatoloog is Contralum Ultra het sterkste dat door de verzekeringen wordt vergoed. Het heeft slechts UV-A factor 7 en UV-B factor 10, dus niet echt om over naar huis te schrijven... Ik krijg het van haar wel op recept, dus rekening gaat direct naar de verzekering, da's wel lekker.
Verder koop ik eigenlijk gewoon altijd zelf factor 50 (gebruik het niet zoveel, dus doe er vrij lang mee).
Geplaatst: 17 juni 2010 om 16:17 uur
Hoi Loez,

volgens mij zitten wij bij dezelfde arts, want die heb ik ook gekregen! Zijn antwoord was ook dat dat de enige was die werd vergoed.
Helaas is deze factor heel laag en is het geen lekkere vetvrije creme.
Geplaatst: 18 juni 2010 om 5:01 uur
Yep, ook ik weet niet beter als dat het enige dat vergoed wordt Contralum Ultra is. Tot nu toe hebben mijn zoektochten nog niks anders opgeleverd Verward . Contralum Ultra gebruik ik persoonlijk in de wintermaanden. Dit op advies van mijn artsen die mij duidelijk maakten dat ik de zon in de wintermaanden ook niet moest onderschatten; want koud of niet, de zon is er nog steeds en kan nog steeds schade brengen.

Liefs,
Moon.
Geplaatst: 18 juni 2010 om 13:19 uur
Ja, die heb ik ook gekregen. Maar ik transpireer ook veel (door de prednison denk ik). En dan voelt het echt vies aan vind ik zelf. Bedroefd
Geplaatst: 18 juni 2010 om 21:23 uur
Hoi Aartie, toen ik prednsion gebruikte, zweette ik ook vreselijk veel. Elke ochtend was mijn kussen en waren mijn haren drijfnat.

Het is jammer dat ze geen betere creme vergoeden. Maar mijn ervaring is liever iets meer uitgeven en beter beschermd zijn... vaak heb je toch maar 1 flesje of tube per seizoen nodig (tenminste ik dan Knipoog ).

Ik had met zonnecreme 50+ eigenlijk geen last van vlekken meer in de zon. Ik heb speciaal mijn reumatologe gevraagd of het een probleem is als ik ingesmeerd in de zon ga. In de zomer is er hier veel werk buiten. Zij blijft echter volhouden: ook ingesmeerd zoveel mogelijk zon vermijden... helaas!

Nou veel succes met de zon. Groetjes, Eveline
Geplaatst: 19 juni 2010 om 0:05 uur
@Aartie: ik deel je ervaring mbt zweten en Contralum helemaal! Ik ben sowieso niet zo'n creme-persoon, dus vind het al vreselijk als ik weer moet smeren. Wanneer ik buiten moet zijn (bijv. met de scouting) smeer ik liever wat anders, want activiteit & Contralum is niet zo'n goede combi voor mij. Knipoog

@Mónica: Ook die ervaring deel ik helaas! Bij mij werd de diagnose lupus daardoor eigenlijk relatief laat gesteld (had me al een paar keer bij de huisarts gemeld, maar foto-sensitiviteit leek onlogisch midden in de winter). Zeker goed om daar ook in de winter bij stil te staan, want de zon is er vaak niet minder fel om...
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer