Lupus Nederland

Kinderwens met lupus

Bericht
Geplaatst: 13 oktober 2008 om 16:16 uur
dag allemaal ,
even een kort vraagje , nee laat ik me eeerst even voorstellen .
ben een vrouw van 32 en sinds enkele jaren erg ziek , vorig jaar is er lupus vast gestald en na een jaar pre=dnison en imuran zit ik nu nog op 50 mg imuran per dag . ik zal bij het kopje voorstellen een dezer dagen mijn hele verhaal even neerzetten .
nu mijn vraaag .
ik probeer al enkele maanden zwanger te worden maar het lukt niet , normaal had ik geen enkel probleem , heb ook twee kids en werd elke keer gelijk zwanger , wij willen heel graag nog een derde maar het lukt gewoon niet .
kan dit te maken hebben met mijn ziekte , of met het medicijn gebruik , ik heb wel gewoon een ovulatie , doen het vaak Oeps! zat maar het wil maar niet lukken . Erg bedroefd
zijn er mensen die dit probleem kennen ?
wat heeft imuran voor werking op de vruchtbaarheid ?
alvast bedankt
liefs
Geplaatst: 7 november 2008 om 11:29 uur
Beste Wen. Sorry, ik had je berichtje nog niet eerder gezien. Binnenkort (begin december) zal de Lupus Patiënten Groep een nieuwe brochure uitgeven waarin van alles staat over medicatie bij zwangerschap en borstvoeding. Misschien is dat een aanrader...

In iedergeval, wat betreft Azathiprine wordt geadviseerd; bij een kinderwens kunt u tot 150 mg/dag gebruiken. Tijdens het geven van borstvoeding wordt geadviseerd geen Azathioprine te gebruiken. Misschien is het een idee om het er eens met je arts over te hebben. Vaak kunnen er andere medicijnen gebruikt kunnen worden, die minder nadelig zijn voor het zwanger raken/zijn...

Succes!
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
Geplaatst: 27 december 2010 om 2:37 uur
heb je het ook in overleg gedaan met je behandeld arts ?
wij zijn nu ook eindelijk bezig met zwanger worden en Bij SLE patienten kan het gewoon wat langer duren dan bij gezonde mensen .

De cozaar als je die hebt moet je echt om laten zetten naar labetalol prednison heb ik op 5 maar mag ook met 10 zwanger worden bij wijze van immuran heb ik niet meer Cellcept ben ik gestopt en ik overleg echt elke week met de arts

iig Succes
Geplaatst: 11 januari 2011 om 12:14 uur
Ik heb er geen ervaring mee, maar moet zeggen dat ik er bewust voor kies om geen pogingen te ondernemen om kinderen te krijgen. Ondanks dat er onvoldoende bekend is om te zeggen dat Lupus erfelijk is, is het toch opvallend dat mensen die lupus hebben ook familieleden met lupus hebben, dus het feit dat ze nog niet ontdekt hebben op welk gen het ligt wil nog niet bewijzen dat het niet erfelijk overdraagbaar is. Ik moet er niet aan denken dat ik een kind krijg met dezelfde problemen of nog ergere dan ik. Dit is niet bedoeld als een aanval, ik heb respect voor een ieder die er anders over denkt.
Geplaatst: 13 januari 2011 om 12:30 uur
snap ik met de gyn hebben we het daar ook over gehad en heb er veel over gelezen .
bij ons in de fam komt het overigens niet voor alleen bij mij , we wachten het af Knipoog
Geplaatst: 7 maart 2011 om 21:50 uur
Hoi,
ik gebruik wel andere medicijnen voor mijn SLE, nl plaquenil en prednison. Maar wou toch even melden, dat in overleg met de reumatoloog, toen het mocht was ik gelijk de eerste maand zwanger. Dus het hoeft niet perse dat het door SLE langer zou duren.
Geplaatst: 5 april 2011 om 23:35 uur
vanuit hier een update we zitten nu op maand 8 en helaas nog steeds niet zwanger ben vandaag weer ongesteld geworden.
Bedroefd
Geplaatst: 6 april 2011 om 10:12 uur
Hoi

Ik ben in mijn ( grote ) familie de enige met SLE. Ik werd de 1e keer na een half jaar zwanger en de 2e keer na 3 weken. Mijn kinderen zijn helemaal gezond. Als ik kijk in mijn omgeving heeft iedereen (zonder SLE) dezelfde ervaringen rond het zwanger worden. Bij de ene duurt het wat langer dan bij de ander.

Gr Emmy
Geplaatst: 8 april 2011 om 17:00 uur
Balen Joyce. Blijft altijd afwachten, maar dat wachten duurt altijd zoooo lang.... Ik duim met je mee. Knipoog Sterkte en succes, Eveline
Geplaatst: 11 mei 2011 om 11:15 uur
het is gelukt! we zijn nu 4 weken en 5 dagen zwanger ongeveerErg blij

poeh hoop zo dat het goed blijft gaan , ben meteen overgegaan op fraxiparine en ascal , maar o o o wat een oznekerheid zeg haha had het anders verwacht mja hopenlijk ga ik rust vindenMr. Green
Geplaatst: 11 mei 2011 om 15:23 uur
Van harte gefeliciteerd met dit prille geluk! Ik hoop dat het een voorspoedige zwangerschap wordt!
Geplaatst: 12 mei 2011 om 8:07 uur
Hoi Joyce, Mr. Green Mr. Green Mr. Green
wat ongelooflijk fijn voor je!!! Onzekerheid is normaal hoor, ook zonder lupus, haha. Knipoog Ik weet nog dat ik elke keer na het bezoek aan de gyneacoloog weer blij was dat ik het hartje had horen slaan en alles in orde was.

Nou meis, geniet met volle teugen. En ik bid met je mee, dat je kindje prachtig mag groeien. Hartelijke groeten, Eveline
Geplaatst: 24 mei 2011 om 19:30 uur
Joyce, wat leuk, van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!
Geplaatst: 24 juni 2011 om 11:39 uur
momenteel dus 11 weken en 3 dagen hebben de 1e echo afgelopen 8 juni gehad en die was goed was toen 9 weken en 1 dag, 30 juni 2e echo de 12 weken echo en de combi test.
heb wel een angelsound besteld, haha hpoenlijk kan ik het hartje opsporen en erna luisteren en dat ik dan meer gerust gesteld ben/word

ik probeerr jullie op de hoogte te houden

met de SLE gaat het goed! ben van de fraxiparine overgegaan op fragmin trouwens
Geplaatst: 24 juni 2011 om 21:57 uur
Hoi Joyce, fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! Geniet er maar fijn van, he! Knipoog Liefs, Eveline
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer