Cellcept, plaquenil en prednison
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 23 juni 2008 om 9:35 uur
Hallo allemaal. Ik ben een lupuspatiënte (4 Ik heb veel klachten in mijn hoofd: duizeligheid en soms lijkt het als of ik elektrische kleine schokken in mijn hersenen krijg. Ook heb vaak druk in mijn oren. Deze klachten verminderen door het medicijn Cell Cept. Komt dit bekend voor? Worden jullie ook behandeld met Cell Cept en Prednison? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Graag uw reactie hierop, Martha |
Martha Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 25 juni 2008 om 10:58 uur
Ik heb geen ervaring met de medicijnen die je slikt, maar je zegt dat je veel problemen met je hoofd hebt waaronder duizeligheid en schokjes. Ik heb namelijk hetzelfde maar ze kunnen niet vinden wat het is.Ik heb CDLE.Welke vorm van lupus heb jij? |
marion1 Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 27 juni 2008 om 9:13 uur
Quote: Hallo allemaal. Ha Martha, Ik gebruik ook prednison en Cellcept. Ik heb alleen heel af en toe last van duizeligheid/hoofdpijn na het innemen van de Cellcept. Meestal trekt dat na een uurtje weer weg. De klachten van "elektrische schokken" herken ik niet. Eigenlijk vallen de bijwerkingen van de Cellcept mij alles mee, ik had erger verwacht toen ik de bijsluiter voor de eerste keer las... Groetjes, Martijn
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
|
martijn |
|
Geplaatst: 29 juni 2008 om 9:56 uur
hoi ik gebruik ook cell sept en prednison en nog veel meer emcor diazapam cozar maagpillen en bloedverdunners mijn ziekte is nu stabiel . alleen ik plas nu al paar maanden bloed en mijn nier is gestuwd moet nu kijk operatie ondergaan want voor de rest kunnen ze niks vinden. |
cathy Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 15 september 2008 om 12:38 uur
hoi martha mijn man slikt al 4 jaar cell sept en prednison en nog veel meer. het houd zijn ziekte stabiel en zo kan hij er mee leven. |
cathy Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 11 oktober 2010 om 22:11 uur
Quote: hoi martha mijn man slikt al 4 jaar cell sept en prednison en nog veel meer. Hey Allemaal, Ik ben net vandaag met CellCept 500mg 2/dag, begonnen en ik hoop dat ik er goed op ga kunnen reageren en dat het mijn Lupus SLE stabiel gaat houden. Ik heb dan vanaf vandaag met Imuran moeten stoppen en mijn prednisolone moest gestegen worden naar 50mg voor 2 weken en dan verlagen naar 40mg. Ik heb ook 2keer solu-medrol van 500mg per infuus gekregen vooraleer ik CellCept kreeg toegediend. Kan iemand mij misschien informeren over de bijwerkingen die jullie ervaren met CellCept,want als je de bijsluiter leest - krijg je wel schrik! Bij mij was het dat ofwel in Antwerpen wouden ze enkel chemo geven van Endoxan en niks anders. Veel sterkte aan iedereen en alvast bedankt voor de reacties! xxx Chana. |
Chana Berichten: 5 |
|
Geplaatst: 14 oktober 2010 om 18:14 uur
Hoi Chana, Ik heb zelf geen goede ervaringen met cell cept. Ik kreeg het ook en ik heb toen bloed laten prikken. Toevallig was ik een weekje naar center parcs. En op het helft van de week, belde het hoofd van het labaratorium van het ziekenhuis. Dat ik de week erop weer moest komen om bloed te laten prikken. Ze hadden namelijks iets raars gevonden in mijn bloed. Je begrijpt dat de rest van mijn vakantie volledig was verpest. Hij wilde namelijk niet zeggen wat er aan de hand was. Toen ik terug kwam heb ik nog 1 dag thuis geslapen en daarna ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Daar kwam uit dat ik een aangeboren afwijking heb en dat ik bepaalde medicijnen niet kan verdragen. Dus ik mest gelijk stoppen met cell cept. Maar dat geldt natuurlijk niet voor jou hoor. Misschien helpt het jou juist wel. Het is bij iedereen natuurlijk anders. Dit is in ieder geval mjn verhaal. |
aartie Berichten: 52 |
|
Geplaatst: 12 januari 2011 om 13:09 uur
Hoi Chana, Mijn zoon slikt op het moment prednison, plaquenil en cellcept. (hij slikt meer, maar dat is nu even niet van belang)Voorheen slikt hij in plaats van de cellcept imuran. Hij heeft toen alleen maar een kwakkelend ziektebeeld gehad, waaronder dagelijks hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn, haaruitval en meerdere male opvlammingen met als eindklapper een epileptische aanval. Hij is toen meteen weer opgenomen door onze kinder immunoloog uit het WKZ. In die 8 dagen opname heeft hij via het infuus zo'n stoot prednison van 1000mg 3 dagen gehad. Daarna gelijk gestopt met de imuran en aan de cellcept begonnen. Dat is nou 7 weken geleden en met de cellcept is hij nog niet 1 keer ziek of niet lekker geweest (moet het afkloppen natuurlijk) Dus bij hem werkt deze combinatie geweldig. Ik hoop voor jou ook. Groetjes Nancy |
Givano96 Berichten: 2 |
|
Geplaatst: 12 januari 2011 om 14:03 uur
Hallo, dankje voor je bericht! Ik hoop dat het ondertussen al beter gaat bij jou en dat ze iets hebben kunnen vinden om je ziekte stabiel te houden. Ik wens je het allerbeste en heel veel sterkte! mvg, Chana. Quote: Hoi Chana, |
|
Geplaatst: 12 januari 2011 om 14:08 uur
Hallo, Ben heel erg blij dat het goed gaat met uw zoon! Ik voel me zelf ook prima Gdzijdank met de CellCept! Ik ben ondertussen aan 3g per dag (heb het stilletjes moeten opbouwen). Ik neem dus ook geen Imuran meer natuurlijk. Dus eigenlijk neem ik ongeveer dezelfde medicatie als uw zoon. Mag ik vragen wat hij juist heeft en hoe oud hij is? Ik wens u nog veel sterkte en aan hem ook natuurlijk! Het is al goed en fantastisch dat we goed reageren om deze medicatie! mcg, Chana. Quote: Hoi Chana, |
|
Geplaatst: 13 januari 2011 om 12:34 uur
ik heb cell cept en prednison gelsikt , maar omdat we nu zwanger willen worden ben ik een tijd geleden gestopt met de cell cept . voor de cell cept echt jaren ervoor hoor , heb ik veel endoxan kuren gehad maar doe mij dan maar de cell cept heb nergens last van gehad , tenminste geen bijwerkingen van de cell cept . Die stekenect in je hoofd ik zou toch even naar een neuroloog gaan , ik had het ook en heb twee herseninfacten gehad , gelukkig goed afgelopen maar toch blij te horen dat de cell cept ook bij jou aanslaat |
joyce1982 |
|
Geplaatst: 13 januari 2011 om 15:13 uur
dankje! mocht je zomaar stoppen met de CellCept?! of moest je het afbouwen? veel geluk en ik hoop goede nieuws van je te horen met je zwangerschap! |
|
Geplaatst: 23 januari 2011 om 21:55 uur
ik hoefde de cell cept alleen af te bouwen van 1000 naar 500 en toen stop dus makkelijker dan de prednison haha |
joyce1982 |
|
Geplaatst: 16 mei 2011 om 10:21 uur
hoi mijn naam is petra en ik heb sinds 2002 sle en heb al het nodige mee gemaakt in die 9 jaar en ik gebruik ook plaquenil en prednisolon alleen ben ik waarschijnlijk inmum voor pred geworden want ik reageer er niet meer op en de plaquenil zat al op 4 x daags 800 mg das veel te hoog ma omdat ik onder de uitslag zit en het niet wel wil hebben ze dt gedaan ma nu helpt dat ook niet meer en mijn bloedwaardes blijven ma stijgen en nu gebruik ik sinds vorige week ook cellcept 500mg 2 x daags en de plaq is weer na 2 x daags gegaanhoop dat dit wel wil helpen want ik wordt gek van de uitslag en de jeuk ma nu is mijn vraag is er iemand die weet hoelang het duurt voor dit aanslaat gr petra |
sturmie Berichten: 9 |
|
Geplaatst: 30 september 2011 om 10:44 uur
hoi heb ook pretdnison en Cell cept en ben ook af en toe heel duizelig vooral met opstaan,das wel een vervelende bijwerking maar helpt wel,mijn boed is iets beterQuote: [quote]Hallo allemaal. Ha Martha, Ik gebruik ook prednison en Cellcept. Ik heb alleen heel af en toe last van duizeligheid/hoofdpijn na het innemen van de Cellcept. Meestal trekt dat na een uurtje weer weg. De klachten van "elektrische schokken" herken ik niet. Eigenlijk vallen de bijwerkingen van de Cellcept mij alles mee, ik had erger verwacht toen ik de bijsluiter voor de eerste keer las... Groetjes, Martijn[/quote] |
diny Berichten: 5 |
|
Geplaatst: 30 september 2011 om 10:45 uur
hoi heb ook pretdnison en Cell cept en ben ook af en toe heel duizelig vooral met opstaan,das wel een vervelende bijwerking maar helpt wel,mijn boed is iets beterQuote: [quote]Hallo allemaal. Ha Martha, Ik gebruik ook prednison en Cellcept. Ik heb alleen heel af en toe last van duizeligheid/hoofdpijn na het innemen van de Cellcept. Meestal trekt dat na een uurtje weer weg. De klachten van "elektrische schokken" herken ik niet. Eigenlijk vallen de bijwerkingen van de Cellcept mij alles mee, ik had erger verwacht toen ik de bijsluiter voor de eerste keer las... Groetjes, Martijn[/quote] |
|
Geplaatst: 30 september 2011 om 10:45 uur
|
Geplaatst: 30 september 2011 om 10:53 uur
heb eigenlijk geen bijwerking van de cell cept alleen dat mijn bloeddruk wat lager is ma verder slaat het nu bij mij ng niet aan ik gebruik het nu sinds april dit jaar en zit een een paar week op 2 x daags 3 tabletten gr sturmie |
|
Geplaatst: 30 september 2011 om 10:53 uur
heb eigenlijk geen bijwerking van de cell cept alleen dat mijn bloeddruk wat lager is ma verder slaat het nu bij mij ng niet aan ik gebruik het nu sinds april dit jaar en zit een een paar week op 2 x daags 3 tabletten gr sturmie |
|
Geplaatst: 23 oktober 2011 om 21:16 uur
Ben sinds 2 dagen begonnen met 60 mg pred en 1000 mg cellcept op te bouwen naar..3000 geloof ik.. Vind het wel een beetje spannend, gezien de bijwerkingen. Ik was al jaren stabiel met 5 mg pred en 150 mg imuran en ook nog plaquenil, maar nu dus gestopt met imuran en over naar de cellcept.. Mijn lever is vergroot en mijn trombocyten en lymfocyten veel te laag..dus hopelijk knapt het op. Omdat ik al zo'n 18 jaar stabiel ben heb ik er weinig ervaring mee..gelukkig, maar vind ik het nu ook wel eng.. |
bumpertje Berichten: 9 |
|
Geplaatst: 28 oktober 2011 om 9:55 uur
Quote: Ben sinds 2 dagen begonnen met 60 mg pred en 1000 mg cellcept op te bouwen naar..3000 geloof ik.. en enige wat ik ervaar van de cell cept is dat je weerstand onderdrukt word er door dus dat je overal nog erger vatbader voor bent ik zit nu op 3000 mg per dag wens j heel sterkte verder en hoop dat je snel wat beter voelt gr sturmie |
|
Geplaatst: 10 november 2011 om 20:16 uur
Ik ben 3 weken geleden ook begonnen met de cellcept en prednison. Zit nu op 2000mg per dag, gaat naar 3000. En 40 mg prednison. Ik vind de bijwerkingen ook nog meevallen. Het beperkt zich bij mij tot "kleine" bijwerkingen als duizeligheid, hoofdpijn en hartkloppingen. Wat ik wel vervelend vind is de benauwdheid. ik ben met de medicijnen begonnen omdat mijn SLE een lupus nefritis heeft veroorzaakt. Gr Emmy |
Emmy Berichten: 34 |
|
Geplaatst: 10 november 2011 om 20:31 uur
Hey! Succes! Het vazlt goed mee bij mij =) Ik was met 500mg begonnen en ben nu een tijdje al op 3000mg met 5mg prednisolone. en nog andere hier en daar! Gdzijdank ben ik nu al een tijdje stabiel en voel ik me prima! 't allerbeste! Chana. |
|
Geplaatst: 10 november 2011 om 21:22 uur
ben nu 2,5 week bezig ongeveer met de cellcept en de prednison, maar voel nog weinig verbetering.. Ben nog heel moe en slap. Zou dat ook door de bijwerkingen kunnen komen? |
bumpertje Berichten: 9 |
| Plaats nieuwe reactie | |