Lupus Nederland

Plaquenil en st janskruid

Bericht
Geplaatst: 12 juni 2008 om 22:56 uur
Ik heb een vraagje, Ik heb LE, het is alleen beperkt tot m'n huid. Maar nu ben ik ook heel erg gespannen en moe, en ik slaap slecht, heb eigenlijk een burnout en toen gaf iemand mij het advies om thee te drinken van St Janskruid. Ik heb dat toen gekocht, maar nu lees ik dat je moet oppassen met medicijnen. Dus je voelt 'm al: Mag ik St Janskruid gebruiken in combinatie met Plaquenil? Weet iemand dat?

Groetjes Sandra
Geplaatst: 13 juni 2008 om 13:29 uur
Precies weten doe ik het niet, maar ik zou er toch mee oppassen:
[url]http]

Heb je het al besproken met je arts?
Geplaatst: 9 april 2009 om 17:14 uur
Hallo! Ik slik al langere tijd Plaquenil (met tussenpozen...soms een periode niet) en sinds ongeveer een jaar SintJanskruid. Ik heb nooit bijwerkingen van het SintJanskruid gemerkt maar m'n leven is er een stuk beter op geworden, voel me stabieler en opgewekter en ook minder moe. Ik kan het echt iedereen aanraden! Ik neem 3x 300 mg per dag, gewoon van 'De Tuinen' (merk: HerbTech). De eerste 4 tot 6 weken merk je trouwens niet veel ervan, maar daarna gaat je levenskwaliteit echt omhoog! tenminste...dat gebeurde bij mij.
Ik hoop dat het ook voor jou zal werken, groetjes MarianneV
Geplaatst: 9 april 2009 om 23:16 uur
Dank je wel voor je antwoord, dan weet ik nu zeker dat ik het kan gebruiken, van mijn arts kreeg ik ook niet echt een goed antwoord. Ze moest het zelf nog opzoeken op internet en kon niks vinden en dacht dat het geen kwaad kon, maar ze zei er wel bij: "als je twijfelt, zou ik het niet doen"... Dus daar had ik niet zoveel aan.
Maar moet er wel bij zeggen dat ik me nu al weer een stuk beter voel, en dat zonder de st janskruid, maar ik ga het zeker nu gebruiken.
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer