Huilbuien/ depressiviteit bij afbouwen prednison
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 1 oktober 2007 om 11:49 uur
Hallo lotgenoten (klinkt zwaar maar waar), IK ben ook weer de prednison aan het afbouwen. Ben met 40 begonnen en zit nu op 15 mg. Ik merk dat wanneer ik met 5 mg. zak ik me een paar dagen echt niet happy voel. Ik zie alles behoorlijk somber in en moet veel huilen. Wie heeft dat ook? Groetjes Nicole |
nicole Berichten: 25 |
|
Geplaatst: 1 oktober 2007 om 17:02 uur
Hoihoi, Kun je niet proberen met halve tabletjes af te bouwen? Of gewoon iets langzamer? Niet iedereen heeft zoveel last met afbouwen, maar ik weet zeker dat het afbouwen met halve tabletjes voor mensen die er wel last van hebben een heel stuk scheelt... (Ik spreek uit ervaring... Groetjes, Martijn
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
|
martijn |
|
Geplaatst: 1 oktober 2007 om 19:05 uur
Hoi Martijn, Bedankt voor de tip! Ik zal het eens met mijn arts bespreken... Groeten Nicole |
|
Geplaatst: 2 oktober 2007 om 14:11 uur
Hoi Nicole, Ik heb 2,5 jaar prednisolon geslikt. Als je met 5 mg van 40 naar 35 gaat is verhoudingsgewijs niet zoveel als bijvoorbeeld van 10 naar 5!!! Dat is wel de helft. Ik ben vanaf 20 mg met 2,5 mg (halve tablet) per 3 maanden naar o gegaan. Zelfs toen had ik na ca. 3 weken last van "afkickverschijnselen" (zoals slapeloze nachten, toename gewrichtspijnen) Maar wel in mindere mate. Carla |
carla.... Berichten: 36 |
|
Geplaatst: 2 oktober 2007 om 14:22 uur
Hoi Carla, Bedankt voor je reactie! Ben je voor nu van de Prednisolon af? Had je ook last van huilbuien of dat toch niet? Groetjess Nicole |
|
Geplaatst: 2 oktober 2007 om 15:24 uur
Hoi Nicole, Ja ik ben sinds 6 weken van de prednisolon af. Nee, ik heb gelukkig geen last gehad van huilbuien. Carla |
|
Geplaatst: 2 oktober 2007 om 15:45 uur
Hoi Carla, Fijn om te horen! Dat biedt hoop.... Groet Nicole |
|
Geplaatst: 25 oktober 2007 om 14:26 uur
Hey, ik ben van 32mg naar 16mg gegaan gespreid over tien dagen.Ik mag nog verder afbouwen naar 12mg maar ik zie het eigenlijk niet zitten.Ben heel erg somber en emotioneel.Voel me echt helemaal niet goed.Soms denk ik er zelfs aan om terug omhoog te gaan.Ik slaap ook ontzettend slecht en onrustig.Wanneer gaan deze negatieve gevoelens over?Weet iemand dit? Groetjes, Mondriaantje. |
Mondriaantje Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 26 oktober 2007 om 10:49 uur
Je gaat wel erg snel omlaag! Hoe lang heb je 32 mg geslikt? Als je langere tijd prednisolon slikt raakt je bijnierschors hieraan gewend en wordt lui. Door heel langzaam af te bouwen gaat de bijnierschors zijn taak weer oppakken. Ik heb, kort voordat bekend werd dat ik sle had, een week 25 mg prednisolon geslikt via huisarts de week erna moest ik 5 mg gaan slikken. Ik heb toen ook erg veel last gehad van slecht slapen, krampen in voeten en benen. Ik denk dat je dat bedoelt. Carla |
|
Geplaatst: 26 oktober 2007 om 13:37 uur
Hoi, Dat is inderdaad wel een snelle afbouw. Ik zit nog steeds op 15 mg. en mag vooralsnog niet verder terug. As. dinsdag krijg ik de uitslagen van een soort of second opinion in het LUMC. Ben benieuwd of ik dan het advies krijg om weer wat omlaag te gaan met de Prednison. En wat betreft die huilbuien somberheid. Ik probeer mezelf op zo'n momenten voor te houden dat het gewoon tijd nodig heeft en dat die somberheid van de Prednisolon komt... Dat lukt de ene keer beter dan de andere keer hoor... Sterkte met afbouwen! Groet Nicole |
|
Geplaatst: 15 mei 2008 om 19:57 uur
Quote: Hallo lotgenoten (klinkt zwaar maar waar), Hoi Nicole, Ik ben sinds vorige week donderdag gaan afbouwen met de pretnison,, van de 60mg naar de 40 mg. Zelf dacht ik dat ik er geen last van had, maar als ik alles zo lees en de afgelopen week voor me eigen ga doornemen kan het best wel eens door het afbouwen komen. Zelf ben ik erg bang dat ik weer ineens onstekingen enz ga krijgen, en daardoor heb je natuurlijk ook weer meer ups en downs. Groetjes Ramona |
loena83 Berichten: 118 |
| Plaats nieuwe reactie | |