Lupus Nederland

Dapson

Bericht
Geplaatst: 25 september 2006 om 10:47 uur
Hallo,

ik zit volledig onder de LE-uitslag. De enige plaats waar (nog) geen vlekken zitten, is op mijn beide handen. Pijnlijk en veel jeuk. Eerst 2 soorten dermovate gebruikt, maar ik kan niet zeggen dat dit werkt. Vroeger heb ik wel Plaquenil geslikt, dat werkte wel, maar mijn ogen gingen sterk achteruit en dat mag ik dus nooit meer gebruiken.
Nu sinds vandaag dapson, 100 mg per dag. Heeft iemand ervaring met dit medicijn? Dat het vrij agressief is blijkt wel, want ik moet wekelijks mijn bloed laten testen nu ik dit slik. Nu maar hopen dat het helpt!

Groetjes
Rianne
Geplaatst: 26 september 2006 om 9:19 uur
Quote:
Hallo,

ik zit volledig onder de LE-uitslag. De enige plaats waar (nog) geen vlekken zitten, is op mijn beide handen. Pijnlijk en veel jeuk. Eerst 2 soorten dermovate gebruikt, maar ik kan niet zeggen dat dit werkt. Vroeger heb ik wel Plaquenil geslikt, dat werkte wel, maar mijn ogen gingen sterk achteruit en dat mag ik dus nooit meer gebruiken.
Nu sinds vandaag dapson, 100 mg per dag. Heeft iemand ervaring met dit medicijn? Dat het vrij agressief is blijkt wel, want ik moet wekelijks mijn bloed laten testen nu ik dit slik. Nu maar hopen dat het helpt!

Groetjes
Rianne

Hoi Rianne,

Ik heb er geen ervaring mee... Laten we hopen dat het helpt, al die jeuk is om gek van te worden!

Groetjes, Martijn
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
Geplaatst: 26 oktober 2006 om 16:35 uur
Wat een troep is die dapson zeg! Het werkt goed tegen de SCLE, maar ik heb zo'n beetje alle bijwerkingen die mogelijk zijn: buikpijn, misselijk, gebrek aan eetlust, braken, hoofdpijn, koorts (en hoog ook!). Vanaf dag 1 heb ik er last van gehad. En zoooo moe! Door al die bijwerkingen ben ik nu al 3 weken volledig uitgeschakeld. Ik kom alleen nog maar in het ziekenhuis en bij fysiotherapie en moet dan gebracht en gehaald worden. Zo irritant, om weer volledig afhankelijk van anderen te zijn!

Ondanks dat wekelijks m'n bloed is getest - naar nu blijkt alleen op rode en witte bloedlichamen - is na 4 weken gebleken dat ik zeer waarschijnlijk medicijnvergiftiging heb opgelopen! Mijn gevoel was dus wel juist, maar wat heb ik eraan. Het kan nog wel 6 weken duren, voor ik me beter ga voelen, dus dat schiet lekker op.
Een tip dus naar jullie: mocht je het idee hebben dat je van de medicijnen zieker wordt dan je al was, blijf erop hameren dat dit goed gecontroleerd wordt!
En verder positief blijven voor jezelf, natuurlijk! Blij
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer