Prednison 2
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 19 mei 2005 om 17:45 uur
Hey, ik gebruik sinds 6 maanden ook prednison vanwege de SLE. Maar ik gebruikte eerst 80 mg per dag, dat is nu al afgebouwd naar 10 mg per dag, maar ik vroeg me af wanneer mijn "vollemaansgezicht" weg zal trekken. Heeft iemand daar ervaring mee? alvast bedankt |
Dian Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 19 mei 2005 om 18:58 uur
Hoi Dian, Het zal wel snel wegtrekken die vollemaansgezicht, want dat heb je meestal alleen bij een hoge dosis mg prednison, ik heb nu 6 jaar SLE, en heb alleen een vollemaansgezicht bij een hoge dosis mg prednison. Groetjes Anoeska |
anoeska Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 24 mei 2005 om 12:15 uur
hoi dian en anoeska, wat ben ik blij met deze berichtjes... ik zit namelijk met precies hetzelfde...ik ben 8 maanden geleden begonnen met 60 mg. prednison, en zit nu ruim een maand op 10 mg. mijn gezicht is al wel een stuk minder geworden, maar nog lang niet helemaal zoals 't was...ik ben zelf nog erg jong, 19 jaar... en heb er best veel last van... ik vraag me steeds vaker af of ik er wel helemaal van af kom, op deze site lees ik namelijk best veel verhalen van mensen die niet helemaal kunne stoppen met de prednison... |
mathilde Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 24 mei 2005 om 18:06 uur
Hoi Mathilde, Ik begrijp je heel goed, ik was ook nog heel erg jong, toen ik te horen kreeg dat ik SLE had, ik was 21 jaar en dat is nu zes jaar geleden, ik ben begonnen met 60 mg prednison en zit nu op 5 mg om de dag, kun je nagaan!! Daar heb ik zes jaar overgedaan om dat af te bouwen, en dat had ik vantevoren niet gedacht, maar ja daar staat tegenover dat ik wel al zes jaar stabiel ben, geen terugval gehad, dus wat dat betreft ben ik allang blij. maar dat is natuurlijk per persoon verschillend, dus je moet niet teveel naar een ander kijken. Groetjes Anoeska |
anoeska Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 1 juni 2005 om 17:30 uur
Hoi Mathilde Ik was 16 jaar toen bij mij SLE ontdekt werd. Ik ben nu 28 en slik al 12 jaar prednison. Nu zit ik op 7,5 mg per dag. Ik ben al vaak omhoog en omlaag gegaan in de dosering. Onder de 7,5 mg kreeg ik steeds klachten. Nu zit ik al 2 jaar op 7,5 en mijn ziekte is stabiel. Ik was altijd erg gebrand op het afbouwen van de prednison. Nu kies ik voor een rustige ziekte. Ik ben erg blij met deze keuze, omdat het mij ook heeft geholpen in de keuze voor kinderen. Ik ben nu al 9 maanden de trotse moeder van een meisje en mede dankzij de prednison is alles erg voorspoedig verlopen. Groetjes Emmy |
Emmy Berichten: 34 |
|
Geplaatst: 2 juni 2005 om 21:25 uur
Hoi allemaal, nu ik een tijdje alweer 10 mg slik wordt het toch al iets minder, daar ben ik wel blij mee, maar ik ben nu 17 en was eigenlijk al voorbij de periode met puistjes, had er al langer dan een jaar geen last meer van, maar nu sinds een tijdje opeens weer wel, zou dat ook al door de prednison kunnen komen? groetjes D |
Dian Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 2 juni 2005 om 23:58 uur
Dat kan inderdaad van de Prednison komen Dian... Ik had er ook last van, maar is nu weer weggetrokken nu ik weer iets geminderd ben...
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
|
martijn |
|
Geplaatst: 6 juni 2005 om 12:32 uur
Dat komt idd door de Prednison Damian, dat je puistjes krijgt. Heb er ook nog steeds best wel last van Ben ook aan het afbouwen van 65 mg naar 10mg nu. Slik het nu bijna een jaar. Gelukkig dat het wel aanslaat. Als ik verhalen van sommige lees die het al 10 jaar slikken ofzo heb ik denk ik nog best geluk gehad. Hopen dat het zo blijft gaan. Mijn volle maans gezicht wordt wel steeds minder maar is er nog wel. Mijn lichaamsgewicht wordt ook iets minder. Ik wens iedereen veel sterkte. Groeten Robin |
Robin Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 7 juni 2005 om 16:11 uur
hai emmy, jij hebt dus duidelijk al meer ervaring met de dosering van de prednison... bij mij is het allemaal nog zo nieuw... ik zit nu op 10 mg. maar baal zo van mn gezicht...het wordt maar niet minder, en m'n totale lichaamsgewicht is ook 10 kilo zwaarder als ik was... ik vin t zo moeilijk om dit naast me neer te leggen en blij te zijn met t feit dat m'n ziekte nu redelijk rustig is... maar als ik hoor hoeveel baat jij erbij hebt, om boven die 7,5 te blijven is dat wel weer een positieve inbreng. maar ik denk gewoon dat ik met het hele proces nog aan het begin zit... ik heb nog amper geaccepteerd dat ik uberhaupt ziek ben... maar als ik lees hoe jij je leven nu opgepakt hebt, en zelfs een gezond meisje hebt gekregen, is dat wel een mooie stimulance om door te gaan, en er wat moois van te maken! want ik ben dan wel geen moeder, maar dankzij het dochtertje van m'n zus heb ik wel gemerkt dat een kindje waar je veel omgeeft heel positief kan werken. hoe is het eigenlijk bij jou verlopen wbt het vollemaansgezicht? groetjes |
mathilde Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 8 juni 2005 om 16:56 uur
Hoi Mathilde In het begin had ik ook erg veel last van het vollemaansgezicht. Verder kwam ik helemaal niet aan. Dus toen mijn hoofd op z'n grootst was, was ik net een karikatuur! Toen ik in het begin snel naar beneden ging, bleef mijn grote hoofd. Na een tijdje werd dat wel minder. In het begin heb je zelf niet in de gaten dat het minder wordt, totdat je foto's naast elkaar gaat leggen. Mijn gezicht is wel nog een paar keer dikker geworden als ik omhoog moest met de prednison. Nu is mijn gezicht weer net als vroeger, dus het gaat wel weer weg. Veel succes. Groetjes Emmy |
Emmy Berichten: 34 |
|
Geplaatst: 30 juni 2005 om 21:19 uur
Hoi Emmy, Ik las dat jij ondanks de Prednison een gezonde dochter hebt gekregen. Mag ik ook vragen waarom jij dat moet gebruiken? Wat voor klachten heb je? Ik heb sinds kort ook Lupus(tijdens mijn zwangerschap ontstaan)heb een zoontje die een AV-blok had en nu een pacemaker en denk aan een eventuele volgende zwangerschap maar vind het heel moeilijk!!! Heb je advies, info of tips? Groetjes Madelon |
Anoniem Berichten: Onbekend |
|
Geplaatst: 23 november 2005 om 23:49 uur
hoi! Ik las je berichtje nu pas... Ik ben heel benieuwd wat je beslissing is geworden. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem: ene nogal heftige zwangerschap door complicaties bij mijn kindje... ik slik prednisolon en immuran/azathioprine. Dit waren hw de boosdoeners maar het kan ook weer de ziekte zijn zeggen ze... of terwijl ik weet weer niks. Ben ook erg bang dat het de volgende keer nog minder goed af zal lopen... Ben benieuwd waar je voor gekozen hebt en hoe het gaat als je de gok wel hebt genomen (ook als je hem niet heb genomen hoor groetjes |
fikke Berichten: Onbekend |
| Plaats nieuwe reactie | |