Onrecht
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 8 september 2010 om 13:06 uur
Hallo allemaal, moet even mijn verhaal kwijt. Ik kan me soms zo kwaad maken, dat ik het even moet spuien. (Sorry! Afgelopen zondagavond is mijn zwager (van 15 jaar) zijn hele gezicht in elkaar geslagen door een bekende jongen uit het dorp. Het ging om helemaal niets! Het bot onder zijn oog (kan even niet op de naam komen) is gebroken. Als het 8 cm verder was geweest, bij zijn slaap, was hij dood geweest. Het ziet er allemaal wel weer goed uit. Zijn gezicht wordt al wat minder dik, nog wel een heel blauw oog, bloeddoorlopen ogen. Dan zal je misschien denken, dat is vast een vechtersbaas. Maar niets is minder waar. Tuurlijk het is een puber, maar bijvoorbeeld ook de vaste organist van onze kerk en dat met 15 jaar... Ik kan er niet over uit, dat zoiets kan gebeuren. En maak me er vreselijk kwaad over. Dat die jongeren zo weinig waarde hechten aan gezondheid (merk dat wel vaker)... zeker als wij weten hoe belangrijk die gezondheid is.... Nou ik houd er maar over op. Bedankt voor het luisteren en voor evt. reacties. Liefs, Eveline |
zonbartos |
|
Geplaatst: 8 september 2010 om 14:37 uur
Hoi Eveline, Wat erg zeg! Ik begrijp echt niet waar al dat geweld voor nodig is. Het leven is al zo kort. Veel sterkte toegewenst, en ook vooral voor je zwager. |
aartie Berichten: 52 |
|
Geplaatst: 8 september 2010 om 15:48 uur
Dat is zeker erg. Ik snap ook niet wat zulke mensen bezielen. Mijn stiefvader is pas geleden door de buurjongen bedreigd met een mes en waarom. Omdat een aantal weken geleden de buren een bal bij mijn moeder tegen de autoruit hadden gegooid die vervangen moest worden en daarna zeiden dat ze het niet hadden gedaan dus de kosten waren voor mijn moeder zelf. Daarna zijn de buren gaan treiteren tot vorige week toen werd mijn stiefvader ineens bedreigd. Inmiddels heeft de buurjongen wel zijn excuses aangeboden, maar het idee. Dus ik snap je onbegrip heel goed na zo iemand |
loena83 Berichten: 118 |
|
Geplaatst: 8 september 2010 om 18:47 uur
Bedankt voor jullie lieve reacties! Het is inderdaad vreselijk. Deze reden is zo mogelijk nog zinlozer. De dader (17 jaar!) had verkering met een meisje. Dat meisje vond mijn zwager leuk en ze hebben 2 dagen (!!) wat met elkaar gepraat en gelopen. (Die jongen kwam dat te weten.) Daarna was er niets meer aan de hand. Die jongen heeft nog verkering met dat meisje gehad, totdat het later uitging. Dat speelde vorig jaar rond de kerst! De dader heeft inmiddels allang weer een nieuw vriendinnetje. Mijn zwager heeft al een half jaar sms-jes van hem gekregen, dat hij hem zou vermoorden. (Dat komt nu pas allemaal naar buiten.) En nu zag hij dus zijn kans schoon. Walgelijk! Heb er geen woorden voor.... Maar ben vooral blij dat mijn zwager nog leeft. |
zonbartos |
|
Geplaatst: 8 september 2010 om 19:42 uur
Nou dat is zeker belachelijk zeg. Hopelijk laat hij nu je zwager met rust |
loena83 Berichten: 118 |
|
Geplaatst: 10 september 2010 om 8:08 uur
Dat hoop ik ook. En dat hoop ik dan zeker voor mijn zwager, maar ook voor de dader. Want ik ben benauwd dat dat anders echt slecht zou kunnen aflopen... (het blijft toch een andere cultuur). Bedankt voor je medeleven! Eveline |
zonbartos |
|
Geplaatst: 13 september 2010 om 21:19 uur
Pff geweld is nooit goed en dan ook nog om zo'n reden. Zulke gasten moeten ze opknopen. |
Xentric |
|
Geplaatst: 14 september 2010 om 8:48 uur
Bedankt voor je steun. Gelukkig is Stepan (mijn zwager) gisteren voor controle langs de dokter geweest. Het ziet er allemaal weer vrij goed uit. Zijn gezicht heeft weer zijn normale formaat. Alleen is zijn oogwit nog helemaal rood en rond zijn oog is het donkerblauw/ zwart. Het lijkt erop, dat hij er geen blijvend lichamelijk letsel aan over houdt. Al is dat pas over 3 maanden met zekerheid te zeggen. 't Is weer voorbij, maar het is te merken dat mijn schoonouders een stuk ouder geworden zijn, nog vol met stress. En hoe Stepan zich in het openbaar voelt?? We zullen wel zien wat de toekomst brengt. Groetjes, Eveline |
zonbartos |
| Plaats nieuwe reactie | |