Je zal het maar hebben...
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 7 maart 2010 om 4:25 uur
Nadat ik net de diagnose SLE had gehad ben ik diezelfde avond nog gaan neuzen op het internet. Ik zie mezelf nog zitten, ´s avonds laat op balkon. He was een bloedhete dag geweest die eindelijk aan het afkoelen was. Wierook aan, kaarsjes aan, glaasje wijn erbij en opgevreten worden door muggen…Al vrij snel kwam ik op dit forum terecht. Mezelf aangemeld en gaan lezen wat er maar te lezen viel. Mijn oog viel toen op een item die verwees naar een uitzending van het programma “ Je zal het maar hebben” van BNN. Ik zelf heb daar heel veel aan gehad. Het was schrikken, angstig maar ook hoopvol om te kunnen zien dat er echt wel een leven is met lupus. Hoe dan ook, thuis wist ik echt niet hoe dit hele verhaal te melden aan mijn kids. Ik hield het voor even maar op “ mama heeft reuma, daarom is mama ziek en heeft ze zoveel pijn” Niet omdat de waarheid hier verzwegen wordt, juist niet en juist nooit. Maar mijn oudste is groot genoeg inmiddels om zelf van alles uit te zoeken op het internet en ik wilde gewoon de woorden SLE niet laten vallen. Stel dat hij dezelfde angstige dingen zou lezen als ik?! Op een avond samen bedacht ik dat het tijd was om hem de waarheid te vertellen. Hij schrok, hij begreep het een beetje wat ik had maar toch niet helemaal? “ Ik ga wel googelen mama,!” Tja….toen bedacht ik dat het wel een goed plan was om samen deze uitzending te bekijken. Dat hebben we gedaan en wat is dit goed geweest! Hij herkende heel veel van het verhaal in zijn moeders stukje. Hij zag het grotere plaatje en hij zag ook dat na een opvlamming ook rustige tijden kunnen aanbreken. Naderhand ook met zijn drietjes, dus de jongste erbij dit bekeken en ik kan niet anders zeggen als dat dit ons écht verder heeft geholpen op een hele positieve wijze! Vandaar dat ik de link naar deze uitzending hier weer opnieuw plaatst. Wie weet heeft iemand er net zoveel aan als dat ik en mijn kids hebben gehad http://www.bnn.nl/page/jzhmh2010/archief/69278/ Liefs, Moon. |
Mónica |
|
Geplaatst: 11 maart 2010 om 12:47 uur
Hoi Monica, Net de aflevering bekeken en hoop dat mijn dochter er naar wil kijken [zit in een enorme ontkenningsfase], maar ook voor jezelf best confronterend he? De feiten vliegen je om de oren, best emotioneel Sandra |
sandra69 Berichten: 10 |
|
Geplaatst: 11 maart 2010 om 15:00 uur
Hoi Monica! Wat een goede manier om je zoon te laten zien wat er met je aan de hand is. Het is een informatief filmpje en toch luchtig gebracht. Ik heb de link meteen naar mijn familie en vrienden gestuurd! Dankje! |
Xentric |
|
Geplaatst: 14 maart 2010 om 6:41 uur
Hoi meiden, yep, eigenlijk alles wat jullie aangeven Confronterend, emotioneel, informatief en toch wel weer luchtig. Het blijft moeilijk om anderen iets uit te leggen waar jezelf gewoon dagelijks ook nog zoveel vragen over hebt. Sandra, wie weet is het wat voor je dochter, ik weet het niet? Het is moeilijk bij kinderen. Het is voor mij ook zoeken geweest. Ik moet wel zeggen dat nu beide monstertjes van me het zoooo waanzinnig doen. Voor ons is de openheid en het er niet omheen draaien toch wel de oplossing geweest. Voor ons drietjes blijkt duidelijk dat de angst voor het onbekende veel groter en nadeliger is als gewoon de feiten kennen en dan naar de handvaten zoeken die je nodig hebt om een leuk leven te leiden. Wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is hoor. We zijn allemaal uniek in ons zijn en ieder van ons gaat anders om met dit soort situaties. Of wil anders omgaan met dit soort situaties, en ook dat respecteer ik... Xentric, goed van je dat je die link zo gebruikt hebt voor je eigen omgeving. Fijn dat je het positief hebt ervaren. Ben blij dat het toch enige nut heeft gehad deze link te plaatsen Dikke knuf, Moon. |
Mónica |
|
Geplaatst: 24 maart 2010 om 10:40 uur
Hoi Moon, het filmpje is in mijn omgeving goed ontvangen. Mijn vader schrok wel en ik heb geloof ik bij mijn zus het besef ingebracht dat ik niet meer zomaar alles kan doen. Moet zeggen, dat het voor mijzelf ook fijn was om dat filmpje te zien. Je krijgt al zoveel informatie en dat filmpje zet het allemaal weer op een rijtje. groetjes suus |
Xentric |
|
Geplaatst: 18 augustus 2010 om 14:23 uur
Hoi Moon, Misschien een wat late reactie op je verhaal,maar nog bedankt voor je tip [B.N.N ] Ik kende deze uitzending niet maar ik heb hem net bekeken. Ook handig voor vrienden en familie,ik zal hem zeker doorsturen. Groet van Janey. |
janey nekko Berichten: 3 |
| Plaats nieuwe reactie | |