Nieuwe zeer elegante uv-werende mode!!!
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 21 september 2009 om 20:55 uur
:idea: Dit berichtje is echt komisch, ik kon het niet laten het hier even neer te zetten ter relativering voor iedereen onder ons die niet in de zon mag... http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/999824/2009/09/21/Zelfgemaakt-zwempak-jaagt-strandgangers-schrik-aan.dhtml (effe copieren en plakken in je browser) :idea: [/url] |
sneeuw Berichten: 30 |
|
Geplaatst: 26 september 2009 om 15:14 uur
Tja, persoonlijk dacht ik vorig jaar nog aan het maken van een roze burkini Thanks Sneeuw, ik ben altijd wel in voor een beetje humor |
Mónica |
|
Geplaatst: 27 september 2009 om 14:53 uur
Ik ga helemaal niet meer naar het strand. Ik ben ook roodharig en dan verbrand je al snel en da's nu dubbel op. Bovendien, de party-scene hier aan de kust waar ik woon, daar word ik horendol van. Vind het wel lekker om 's avonds op een rustige plek te gaan wandelen. Maar misschien kan ik de "pillenslikkers en coctail-drinkers" met zo'n pak de schrik aanjagen? Of weg jagen? Ach, de duinen onder de bomen zijn ook heel mooi en rustgevend toch?
The best things in life aren't things
|
Adriana Berichten: 45 |
|
Geplaatst: 17 oktober 2009 om 21:42 uur
ben afgelopen zomer in de duinen gaan wandelen. Het zou een regenachtige dag geworden zijn hadden ze beloofd....Toen we in bloemendaal arriveerden was het een en al zonovergoten. We waren met de kinderen en die waren zwaar teleurgesteld mochten we weer naar huis rijden. Gelukkig had ik wel volledig bedekkende, dicht geweven, donkere kleding bij me en ook nog een paraplu. Er lag ook nog een plastic regenjakkie in de auto du die ook maar aangetrokken. Gewapend met paraplu, dikke lagen zonnecreme en van top tot teen ingepakt de duinen ingetrokken. Mensen ik heb me een rotberoerte gezweet!!! (en de volgende dag zat ik alsnog onder de vlekken Toch hebben we er een hele mooie dag van gemaakt en 's avonds heb ik zelfs nog een duik in zee genomen! Inmiddels is een aanvraag van de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning) goedgekeurd en heb ik van de gemeente een bijdrage gekregen om UV-werende kleding te kopen!!!! |
|
Geplaatst: 17 oktober 2009 om 22:18 uur
Jee zeg, wat een creativiteit, zo'n heel pak uitdenken. (Hoe kom je er op!?) Moet zeggen dat het niet geheel mijn smaak is... Al slankt dat zwart wel af... Haha en dan mensen er voor op de loop. Mooi verhaal sneeuw! Ik las iets over UV-werende kleding? Wat houd dat in? Ziet dat er een beetje uit? Of gaan ze dan ook voor ons op de loop? :-) Heb je daar wat meer info over? (site misschien) Het blijft frustrerend he, om niet gewoon lekker van de zon te kunnen genieten. En dat je dan, zelfs als je in de schaduw zit of ingepakt en ingesmeerd bent, toch nog vlekken kunt krijgen. GROM!! Maar helaas is het niet anders. Lekker dat je door dat zwemmen nog even flink hebt kunnen genieten! Groetjes, Eveline |
zonbartos |
|
Geplaatst: 17 oktober 2009 om 22:51 uur
UV-werende kleding is kleding die je beschermt tegen UVA en UVB straling van de zon. Normale kleding doet dat voor ons te weinig. Ik heb nu dun geweven overhemden gekocht die normaal voor de tropen enzo bedoeld zijn en lange broeken die voor 98% de zon tegen houden. (UPF50+) Zo hoop ik niet meer hondsbenauwd ingepakt rond te lopen in de zomer en elke keer het gevoel te hebben dat ik voor aap loop. Die kleren zijn wel aan de prijzige kant, zeker voor iemand die normaal gesproken kleren bij elkaar sprokkelt bij kringloopwinkels etc. Verder heb ik nu ook een pruik en gelukkigerwijze bedekt die (voorlopig) genoeg mijn hoofdhuid om zonder pet rond te kunnen lopen. Ik smeer nu ook zelfbruinende creme op mijn gezicht. Van nivea. Het bruint heel licht maar net genoeg om mezelf er een beetje beter mee te voelen. Het scheelt zo ontzettend dat ik mezelf dit eindelijk allemaal toegestaan heb. Ik voel me er stukken beter bij.... |
|
Geplaatst: 17 oktober 2009 om 22:57 uur
Ik mag hier geen reclame maken natuurlijk dus ik zou zeggen: google eens op UV-werende kleding. In winterswijk zit een hele grote kampeerwinkel die het verkoopt. Het ziet er allemaal een beetje sportief, tropenstijl achtig uit (beige afritsbroeken bv, overhemden, speciale t-shirts met lange mouwen....). Heel casual allemaal..... |
|
Geplaatst: 18 oktober 2009 om 0:16 uur
Sneeuw, waarom mag je geen reclame maken als dat mensen helpt? Is dit verboden op het forum dan? Ik ben blij voor je dat je gelukkig bent met de oplossing die je gekozen hebt. Voor mij is het makkelijker om er niet zo mee te zitten om niet naar het strand te hoeven: roodharig en geen kleintjes (meer) die graag naar het strand gaan. Ach, ik leef nu net als de mensen in het zuiden en warme landen: ik heb siesta! Dus ga pas na buiten als het rond 16.00 uur is. Ik woon ook alleen dus da's allemaal wat makkelijker. Ik heb dan wel altijd hoofdbedekking op hoor en ook lange mouwen en hoge SPF factors was ik wel gewend. Al is de liefde die ik ooit had, voor de fun, voor alles wat hoedjes enz. is wel afgenomen nu het moet! Nu heb ik wat stress en dan merk ik ook wel dat het weer toeslaat...grrrr... Ook ben aan het informeren voor een pruik in mijn eigen haarkleur en model. De kapper wil me helpen. Tja, ik wil ook wel eens "charming" uitgaan in leuke kleren en de hele hoepla. Dat heb ik altijd leuk gevonden. Dat plezier wil ik terug hebben. Niet als een freak beschouwd worden! Een vraagje: ik had laatst een flinke griep, hakt dat er bij jullie ook zo hard in? Tjonge, tjonge......ik was zowat al afscheidsgebedjes aan het houden zeg......het begon in het weekend en de weekend dokter wilde niet komen. Toen ik maandags gelijk om 8 uur gelijk mijn eigen dokter belde reageerde de lieve assistente heel kordaat: dokter komt, geen zorgen maken en drinken, drinken! Nou, 't is winter dus nu weer beschermen tegen her Raynaud fenomeen maar we gaan door! We knokken gewoon door. Tot later. Groetjes, Adriana
|
|
Geplaatst: 18 oktober 2009 om 0:17 uur
P.S. Martijn, ik vind het nieuwe logo mooi!!
|
|
Geplaatst: 18 oktober 2009 om 13:05 uur
kijk eens bij [url]http] Dat is een outdoor groothandel die oa uv-werende kleding verkoopt. Op de site staat een lijst met onlie verkoopwinkels en je kan ze uiteraard ook bellen voor meer informatie. |
| Plaats nieuwe reactie | |