Zorgverzekeringen
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 20 november 2009 om 15:22 uur
Beste mensen, het einde van het jaar nadert en de tijd om een nieuwe zorgverzekering uit te zoeken is aangebroken. -Van welke maatschappij kies jij voor 2010 en wat had je voor 2009? -Waar let je op met het kiezen (specifiek voor de Lupus) Misschien kunnen we elkaar zo een beetje helpen! Groetjes! |
Xentric |
|
Geplaatst: 20 november 2009 om 15:26 uur
Zelf ook even een reactie plaatsen Ik heb sinds 2 jaar een collectieve verzekering bij Unive (zorgzaam), maar ik vind deze te duur worden. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat als je elk jaar wisselt van verzekeraar, dat je dan bijv lenzen en brillen toch elk jaar vergoed kan krijgen, ondanks wat in de polis staat! Ik kan nu via de Makro collectief bij Ohra verzekeren, maar ben nog steeds op zoek. Dinsdag mijn tweede afspraak met de dermatoloog en als hij er dan nog steeds van overtuigd is dat het echt lupus is, word ik lid van deze patienten vereniging en wil ik collectief bij Delta Lloyd gaan verzekeren. De dermatoloog was er de vorige keer al zeker van, maar na alle verhalen hier neem ik even het zekere voor het onzekere. Weten jullie toevallig of er een zorgverzekeraar is die naast camouflage therapie ook normale zonnebrand creme vergoed? Danku! |
Xentric |
|
Geplaatst: 21 november 2009 om 5:56 uur
Hoi, In 2009 was/ben ik verzekerd bij Avero achmea. Tot op heden word er een hoop dingen vergoed. Voor de SLE maak ik gebruik van een hoop dingen zilvergaren handschoenen en sokken zonnebrand creme wat door de reumatoloog wordt voorgeschreven ziekenhuis reiskosten vergoeding fysio onbeperkt shiatsu (75%) cursus reuma uitgedaagd (75%) Dit zijn even wat dingen wat mij te binnen schoot die allemaal vergoed worden of 75% Omdat ik dus goede ervaringen heb met Avero ben ik ook van plan om hier gewoon bij te blijven Groetjes Ramone |
loena83 Berichten: 118 |
|
Geplaatst: 22 november 2009 om 9:41 uur
Hoi allemaal, uiteraard kan ik jullie weinig vertellen over Nederlandse zorgverzekeraars (omdat ik in het buitenland woon), maar ik kwam deze week een site tegen, die zegt verschillende zorgverzekeraars met elkaar te vergelijken. En ik zag er ook iets over kortingen staan. Ik ga me er verder niet in verdiepen, maar misschien is het iets voor een van jullie. www.independer.nl Dat is dus de site. Ik weet verder niet of je er voor moet betalen of wat voor voorwaarden er zijn. Ik heb alleen even geklikt en kreeg gelijk een prijsvergelijking tussen 10 verschillende verzekeraars voor mijn neus. Mijn ouders zitten verder al vele jaren bij Ohra en zijn erg tevreden. We hebben wel gemerkt, dat des te meer verzekeringen je bij dezelfde maatschappij hebt, des te meer moeite ze voor je doen om je daar te houden.... Succes met kiezen, groetjes, Eveline |
zonbartos |
|
Geplaatst: 25 november 2009 om 8:50 uur
Vergelijkingssites zijn altijd gevaarlijk; veel vergelijkingssites worden betaald door een bepaald bedrijf en het is dan ook de bedoeling dat dat bedrijf altijd als beste uit de bus komt. Ik geloof dat het bij independer wel meevalt, maar toch even een korte waarschuwing dus. Ik ben zelf, omdat ik nog studeer, nog steeds meeverzekerd bij mijn ouders, via Zorg & Zekerheid. Ik ben dus ook niet echt op de hoogte van wat er zoal speelt in zorgverzekeringen-land... |
LoeZ Berichten: 167 |
|
Geplaatst: 2 december 2009 om 9:02 uur
Ter informatie wil ik jullie nog even het volgende mededelen; Omdat de Lupus Patiënten Groep als landelijke vereniging is aangesloten bij de Reumapatiëntenbond, kan het lidmaatschap van de Lupus Patiënten Groep je een aantal voordelen opleveren. Zo komt je bijvoorbeeld in aanmerking om deel te nemen aan een collectieve zorgverzekering, die wordt aangeboden in samenwerking met de Reumapatiëntenbond. De Reumapatiëntenbond heeft met vier zorgverzekeraars afspraken gemaakt. Het gaat om de volgende zorgverzekeraars: • Agis, • Zorg en Zekerheid • Menzis • Delta Lloyd Misschien de moeite waard om mee te nemen in de zoektocht naar… Nog even de link betreffende dit onderwerp en het lidmaatschap; http://www.lupuspatientengroep.nl/lid-worden.html Liefs, Moon. |
Mónica |
| Plaats nieuwe reactie | |