Lupus Nederland

Lupus en neurologie!

Bericht
Geplaatst: 29 januari 2012 om 12:55 uur
Hallo,

Ik wil even iets vragen:

Sinds mijn klachten begonnen, ben ik ook heel vergeetachtig. Dat kan gaan van gewone banale dingen, tot datums die in mijn geheugen gegrift zouden moeten staan, enz. In het begin dacht ik dat het kwam omdat ik met teveel dingen bezig was, maar het blijft maar duren en net als alle andere klachten van lupus, komt ook het geheugen probleem ook op en af. Soms rijd ik met de wagen en weet ik niet meer waarheen (heeft iedereen wel es, maar ik heb het geregeld). Soms kan ik midden in een zin plots een word gebruiken, welke ik totaal niet vernoem. Vb: ik ga nog es iets uit de wagen halen, zeg ik dan: ik ga nog es iets uit het vliegtuig halen. Op het moment zelf liggen we hier thuis allemaal dubbel, maar die versprekingen en vergetelheden stapelen zich op. De reumatoloog had gezegd, dat lupus ook neurologisch problemen kan geven en wanneer die klachten aanhouden hij het ook zou laten onderzoeken. Morgen moet ik bij hem op consultatie.
Zijn hier nog mensen met dergelijke ervaringen?
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Wolf
Geplaatst: 30 januari 2012 om 11:23 uur
Ik heb het ook gehad!

Toen ben ik om forums gaan zoeken en las dat meerdere mensen met SLE dit hebben.

Uiteindelijk heeft de reumatoloog mij naar Leiden (LUMC)gestuurd. Daar heb ik de hele dag allerlei onderzoeken gehad en diverse artsen gezien.

Het is een speciale dag (1 keer per maand of zo) dat ze zo'n spreekuur (dag) hebben. Echt gericht op SLE en neurologie. De artsen vond ik erg goed/kundig.

Gelukkig bleken mijn problemen nog te vallen binnen "het normale". Na een aantal maanden had ik er veel minder last van. Geen idee hoe dat kan, tot nu toe gaat het goed...

Veel sterkte! Niet leuk om je zo te voelen Bedroefd
Geplaatst: 5 februari 2012 om 14:27 uur
Hallo Wolf

Ik heb precies hetzelfde!
Zo kan ik bijvoorbeeld zomaar slaaplekker tegen mn ma zeggen terwijl ik 's ochtends naar school ga. of dat ik gewoon midden in een zin niet meer weet waar ik het over had. Dat ik de simpelste dingen vergeet, zelfs als ik ze opschrijf of als mijn moeder het diezelfde dag nog 6 keer heeft gezegd. Ontzettend irritant!

Ik denk zelf alleen dat het meer komt (bij mij in ieder geval) doordat ik dankzij de SLE slechter slaap, maar ook door bijwerkingen van medicatie.
Ik was bij toeval ook van plan het er met mijn arts over te hebben, zal ik je laten weten wat ze zei?
Geplaatst: 5 februari 2012 om 20:54 uur
Hoi Wolf,

het komt mij erg bekend voor zoals jij het omschrijft. Het in de auto zitten en niet meer weten waar je onderweg heen was... Dat auto en vliegtuig voorbeeld... Allemaal van die rare dingen. Ik kan niet meer plannen en eenvoudige dagelijkse dingen lijken de grootste opgave geworden te zijn. En ik heb daarbij m'n stemming niet goed meer in de hand. Mijn man zat vorige week naast mij in de auto en vroeg wat er met me aan de hand was en hoe lang ik hier al last van had dat ik vreemd auto reed.
Ik maak me er ook grote zorgen om bij mezelf. Eigenlijk hoef ik pas eind maart weer op controle bij de reumatoloog maar ik ga al eerder contact opnemen.

Wens je heel veel sterkte.
Geplaatst: 23 februari 2012 om 19:37 uur
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, bij komen de neurologische problemen met vlagen en golven net als de rest van de lupusklachten.
Als jullie er meer over weten mogen jullie het altijd met me delen als jullie willen.
Inmiddels wens ik jullie allemaal veel sterkte!
Groetjes
Wolf
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer