Lupus?
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 18 januari 2012 om 21:43 uur
Hallo allemaal, Om te beginnen gaat dit een lange post worden met ook een aantal vraagjes.Ik heb nog geen diagnose gekregen van Lupus maar dit zit er wel aan te komen, ik ben bijna honderd procent zeker dat ik de ziekte heb. Ik zal beginnen bij het begin. Mijn klachten zijn begonnen vier jaar geleden toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Tijdens het begin van de zwangerschap had ik een onverklaarbare scherpe pijn in mijn onderrug. Na een zestal weken verdween die pijn om plaats te maken voor allerlei onverklaarbare schijfvormige plekjes op mijn huid. Het leek sterk op ringworm maar dat was het niet. Na een dikke week was heel mijn romp onder de vlekjes die altijd maar groter werden. Ook die vlekjes die spontaan zijn gekomen verdwenen ook weer na een viertal weken. Mijn zwangerschap verliep nog zonder problemen, bij de geboorte had ik wel een hele zware bloeding en was ik een hele tijd heel erg zwak. Toen mijn dochtertje acht maanden was kreeg ik mijn eerste peesontsteking in mijn rechterpols. Na een aantal maanden ging dit over. Verleden jaar kreeg ik peesontsteking nummer twee en die ging niet zomaar weg, ik heb gips gekregen en na heel veel kinesist therapie ging het weer weer wat beter. In die periode heb ik ook een aantal keren een onverklaarbare uitslag gekregen in mijn gezicht waarvan ik dacht dat het een allergie was (geen butterfly). Sinds november verleden jaar gaat het helemaal achteruit. Ik heb onverklaarbare pijnen soms over al mijn gewrichten, ik kan met mijn vingers geen mooie vier meer maken want ik krijg mijn vingers niet meer gestrekt, ik krijg terug peesontstekingen,... Met die klachten ben ik naar de dokter opnieuw gegaan (ik had nog nooit van Lupus gehoord) en er werd bloed genomen. Mijn antinucleaire AL staat op positief en er staat titer 80 en eronder 'gespikkeld nucleair matrix beeld.' Weet iemand wat dit wilt zeggen? Al mijn andere stoffen waren nl negatief. Ik heb toen even wat zitten surfen en heel toevallig kwam ik op Lupus uit en toen vielen er veel dingen op zijn plaats. De symptomen dat ik heb lijken er heel sterk op. -roodheid over mijn wangen en neus (maar dit heb ik alleen in de avond of als ik moe ben, kan dit?) -immense gewrichtspijn -vermoeidheid -vaak pijn als ik moet inademen (diep inadem) -die onverklaarbare vlekken tijdens mijn zwangerschap -peesontstekingen -het verkleuren van mijn handen naar blauw/paars. Heel gek zicht als je ander hand er nog normaal uitziet -niet tegen de zon kunnen (ik krijg altijd uitslag in het buitenland van de zon de laatste jaren) -hoofdpijn Nu heb ik een paar vraagjes. Ik heb ook een stollingsprobleem. Mijn INR staat op -1.1 en mijn PT factor is +84. Die waarden zijn heel afwijkend. Zou dit met eventuele Lupus te maken kunnen hebben? 30 Januari moet ik bij de reumatoloog zijn omdat mijn klachten echt extreem zijn. Moet ik dan mijn vermoeden aanhalen of best niet? |
Eleonore Berichten: 1 |
|
Geplaatst: 24 januari 2012 om 13:04 uur
Ik denk, wanneer jij je lijstje met klachten aan de reumatoloog verteld of afgeeft, dat je al heel wat meer zal weten, wanneer zijn diagnose toch nog op zich laat wachten, kan je hem alsnog jouw vermoeden vertellen. Succes! Wolf |
Wolf |
| Plaats nieuwe reactie | |