Wie kan me vertellen hoe en wat?
| Bericht | Auteur |
|---|---|
|
Geplaatst: 5 januari 2012 om 9:58 uur
Hoi, Net nieuw hier, 4 weken geleden is LE geconstateerd. En ik zit met meer vragen dan antwoorden. Op ongeveer al mijn vragen krijg ik van de huisarts een: 'geen idee' of een ' dat is bj mij niet bekend'. Prima maar ze kan me ook niet doorverwijzen naar iemand die me wel antwoorden kan geven. Volgende week een afspraak me de reumatoloog maar ik vraag me af of hij me wel antwoorden kan geven. Waar hebben jullie je info vandaan? Ik hoor het graag (zeker omdat we ook nu met kinderen willen beginnen) en hoop dat jullie me wel verder kunnen helpen. Gr Ilona |
istarren Berichten: 2 |
|
Geplaatst: 7 januari 2012 om 20:18 uur
Ik denk dat een reumatoloog je veel informatie kan geven. Ik heb zelf SLE en mijn reumatoloog weet er veel van. Tip: schrijf je vragen van te voren op. Veel succes en ik hoop echt dat je wijzer wordt! |
Arina Berichten: 42 |
|
Geplaatst: 8 januari 2012 om 8:54 uur
Hoi Ilona Tja, valt niet mee allemaal en zeker niet als degenen waar je antwoorden en duidelijkheid van hoopt te krijgen geen duidelijk respons geeft of kan geven… Lupus is moeilijk, ingewikkeld en soms mega vaag. Soms duurt het een eeuwigheid om de diagnose te stellen maar het is ook gewoon soms heel moeilijk om erachter te komen wat er speelt. Het zijn vaak ook vage klachten bij elkaar opgestapeld en je moet het maar treffen dat er een arts ineens een ingeving heeft en denk “hé….zou het lupus zijn?” Ik hoop dat je bij de reumatoloog verder kunt komen wat betreft je vragen, mijn inziens is dat wel de persoon waar je het beste terecht kunt. Ik hoop dat het klikt met je arts! Maar verder wil ik je wijzen op de mogelijkheden aan info die wij als Lupus Nederland bieden. Hier op de website kun je, buiten ervaring van anderen op het forum, info vinden. Zo ook hebben wij inmiddels een behoorlijk aantal aan brochures, over allerlei onderwerpen betreffende lupus. Neus gerust eens rond, je kunt deze brochures bestellen via de site. Liefs, Moon |
Mónica |
| Plaats nieuwe reactie | |