Lupus Nederland

Nu al koude handen en voeten

Bericht
Geplaatst: 2 september 2010 om 15:41 uur
hoi allemaal,
het zal vast al wel besproken zijn, maar ik heb nù al last van kouden handen en voeten!
gisteren stond de temp op 21 graden in de huiskamer, ik kwam van buiten ,en mijn voeten warmden helemaal niet op, voelt zo onaangenaam
ik heb wel een electr. voetenwarmer, maar wat moet ik dan doen als het echt koud gaat worden?
ik merk dat ik er elk jaar meer last van heb
ben wel eens bijna huilend thuisgekomen met ijskoude vingers, zo'n pijn!
en nu merk ik al dat 2 vingers helemaal wit worden, en buiten is het eigenlijk toch nog lekker weer?
in de winter 2 handschoenen en en dan nog helpt het niet...
Geplaatst: 3 september 2010 om 6:54 uur
Goedemorgen,

Zelf heb ik via de huisarts een recept aangevraagd voor speciale sokken en handschoenen. Er zit in de handschoenen en sokken zilvergaren wat extra warmte creëert.
Op deze site http://www.best4body.nl/ kan je ze vinden en ook het recept wat je in moet laten vullen door de huisarts.
Als het goed is vergoed je zorgverzekeraar de kosten hiervan.

Groetjes Ramona
Geplaatst: 3 september 2010 om 14:08 uur
hoi ramona,

ik ben erg blij met je antwoord,

heb zelf mijn zorgverz. gebeld, en deze gaf aan dat het waarschijnlijk niet vergoed werd! maar mocht wel een aanvraag indienen, en dan werd het besproken
wilde natuurlijk wel weten wat het dan kost, en belde met de firma.
en wat blijkt?!
het wordt gewoon altijd vergoed!!
als je nl belt met je zorgverz. voor evt. vergoeding dan kijken ze naar je aanvullende verzekering!!! en daar staat het natuurlijk niet bij!
dit heb ik zelf vernomeen vd directeur die mij terugbelde,en dat dit vaak voor verwarring zorgt
dus
altijd een verwijsbrief van reumatoloog/huisarts
deze kun je downloaden op www.zilvergaren.nl(zelfde als best4body)
rechtstreeks insturen naar adres in hoogeveen(dat gaat het snelst)
max aanvragen van 4 verpakkingen handschoenen
5 paar sokken/kniekousen
zij sturen de nota naar je zorgverzekeraar
moet eind september naar de reumatoloog, dus dan ga ik het meteen regelen
bedankt!
Geplaatst: 4 september 2010 om 10:45 uur
Oh, dat ga ik ook even in de gaten houden! Ook ik loop alweer met ijskoude voeten, zelfs als ik mijn schoenen aan heb, heel vervelend. Ik heb echter wel het idee dat de échte witte vingers en tenen een stuk minder zijn geworden sinds ik ben gestopt met roken, nu bijna een jaar geleden. Ik weet natuurlijk niet hoeveel rokers hier op het forum zitten, maar als je echt last hebt van Raynaud is stoppen misschien geen slecht idee? (Ook al is dat ook niet even makkelijk, kan ik uit ervaring zeggen :winkBlij

Groetjes,
LoeZ
Geplaatst: 4 september 2010 om 15:57 uur
hoi loeZ,

ja roken is niet goed, er word ook dringend geadviseerd om te stoppen met roken, goed dat je gestopt bent!
maar een geluk voor mij, heb nooit gerookt!
bepaalde hartmedicijnen kunnen ook de doorbloeding beinvloeden:betablokkers
heb deze nog steeds, kon vorig jaar ermee stoppen, om te kijken of ik er baat bij had, maar ritmestoornissen kwamen weer terug, dus da's voor mij geen optie
groetjes
Geplaatst: 5 september 2010 om 18:48 uur
Het is wel zo bij deze sokken en handschoenen dat je er vaak nog een dunne paar overheen moet doen, maar dat vond ik. Dan krijg je wel lekker warme voeten en handen
Geplaatst: 28 september 2010 om 14:57 uur
Hallo allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw op deze site, maar koude handen en voeten zijn ook bij mij een probleem. Ik heb even op de site gekeken voor de speciale handschoenen en sokken, maar kon nergens het recept vinden. Kan iemand mij even helpen. Het zou fijn zijn om minder last van de kou te hebben deze winter. Mijn handen gaan wel, maar mijn voeten zijn nu al en probleem aan het worden. Ik heb altijd het gevoel of ze met ijswater vollopen. Moet dinsdag naar de reumatoloog, zal het er dan zeker over hebben.
vast bedankt
Elisabeth
Geplaatst: 28 september 2010 om 14:57 uur
Hallo allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw op deze site, maar koude handen en voeten zijn ook bij mij een probleem. Ik heb even op de site gekeken voor de speciale handschoenen en sokken, maar kon nergens het recept vinden. Kan iemand mij even helpen. Het zou fijn zijn om minder last van de kou te hebben deze winter. Mijn handen gaan wel, maar mijn voeten zijn nu al en probleem aan het worden. Ik heb altijd het gevoel of ze met ijswater vollopen. Moet dinsdag naar de reumatoloog, zal het er dan zeker over hebben.
vast bedankt
Elisabeth
Geplaatst: 28 september 2010 om 16:40 uur
hoi elisabeth,
ga naar www.zilvergaren.nl
bovenaan aanklikken:assortiment
helemaal onderaan kunt je een receptformulier downloaden voor je reumatoloog
en kun je aangeven wat je wilt bestellen.
ik heb het zojuist binnen, is heel snel gegaan, binnen 1 week, zij dienen de rekening in bij de zorgverzekerar
heb je vragen aan ze dan kun je een email sturen
groetjes
Geplaatst: 28 september 2010 om 16:41 uur
ps. dan kun je een mail sturen naar de firma SKA-FIT, bedoel ik
Geplaatst: 28 september 2010 om 17:53 uur
Dank je, ga ik direct doen.
fijne avond
Elisabeth
Geplaatst: 29 september 2010 om 22:00 uur
hey
ik ken je probleem mijn voeten hebben ook weer last van de koude en het is nog niet eens winter.
kben al bang wat dat gaat geven deze winter .
en als ik dan in warm bad wil nemen dat kan ik gillen van de pijn.
xx
zolang we elkaar hebben kunnen we die ziekte wel aan xx
Geplaatst: 15 oktober 2010 om 14:38 uur
Hallo allemaal, wat een goed advies zeg, ik heb hier al jaren last van, kruip soms haast in de kachel!!
Ga alles doen wat jullie aangaven en het recept meenemen naar de reumatoloog!!!

HARTSTIKKE BEdANKT Lol
groetjes van Trudy
Geplaatst: 26 januari 2012 om 14:12 uur
ik ben ook met ska-fit bezig geweest. Men zei dat de verzekering het vergoedde vanuit de basisverzekering. Ik kon gewoon het formulier invullen, wel door de arts voorgeschreven, en aan hen opsturen. Ska-fit zou het regelen met de verzekering.
Toch wilde ik zeker weten of de verzekering het vergoedde. Voor ik hier echter helemaal zeker van was, (ik had de verkeerde omschrijving gebruikt zei men bij skafit, dus daarna nog een mail gestuurd naar de verzekeraar).
Voor ik hier antwoord op gehad had, zei Ska-fit dat men geen prijs meer stelde op contact met mij en of ik op generlei wijze nog contact met hen wilde opnemen.
Ik was hier stil van, wat was dit? Na enig nadenken kon ik niets anders verzinnen dan dat men toch niet zo blij was dat ik zeker wilde weten van de ziekteverzekeraar of het vergoed werd. Zou het dan toch niet vergoed worden uit de basisverzekering vroeg ik mij af? Helaas weet ik dit nog niet zeker, maar tot nu toe was het antwoord nee van de verzekeraar.
Dus wil ik alleen maar zeggen, vraag eerst aan uw verzekeraar of het vergoed wordt voor u een bestelling doet. Om verrassingen te voorkomen.
Geplaatst: 27 januari 2012 om 20:16 uur
Ik raad je aan om eerst zeker te weten of het vergoed wordt voordat je iets besteld.
Zelf heb ik een wat nare ervaring gehad met Ska-fit. Nadat ik vertelde dat ik eerst de verzekering wilde afwachten, en niet meteen terugbelde na hun telefoontje, (waar ik mijn excuus voor heb aangeboden), kreeg ik een mail dat ik op generlei wijze nog contact met ze op mocht nemen. Vraag me niet waarom, ik heb geen idee.
Dus voor mij geen sokken en handschoenen.
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer