Lupus Nederland

Longarts

Bericht
Geplaatst: 9 juli 2010 om 14:15 uur
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik bij de longarts geweest en mijn zuurstof in mijn bloed was gedaald. Voorheen zat ik op de 76% wat nog goed was begreep ik, maar gisteren had ik maar 71%.
Ze zei dat het aan 2 dingen kon liggen, of het roken of sle in mijn longen.
Nu weet ik dat het erg fout is dat ik nog steeds rook, maar ja zomaar stoppen lukt me nog steeds niet.
Waarschijnlijk ga ik wel in op haar aanbod om hulp te krijgen bij het stoppen met roken, want als ik dit keer stop wil ik ook niet meer beginnen.

Zijn er mensen die meer ervaring heb met de longen?

Wat zijn de normale waardes bijvoorbeeld
zijn er andere dingen waar ik op moet letten etc etc

Groetjes Ramona
Geplaatst: 13 juli 2010 om 5:35 uur
Hoi Ramona,

Ik persoonlijk kan jou denk ik niet echt iets nuttigs vertellen hierover. Ik heb een aantal keer pleuritis gehad ( wat ik er persoonlijk van merkte was dat diep ademhalen pijn deed) maar voor de rest wat waardes en dergelijke betreft weet ik eigenlijk niks.

Wat het roken betreft, hoop dat je wat hebt aan de hulp die je aangeboden krijgt om te stoppen. Wens je daar écht super veel succes mee Knipoog !

Liefs,
Moon.
Geplaatst: 14 juli 2010 om 15:24 uur
Hoi,
Wat betreft het stoppen met roken is misschien deze online training iets voor jou.
http://hartenziel.nl/ecoaching/traject/stoppen_met_roken
Groetjes, Patsy
Geplaatst: 22 juli 2010 om 21:06 uur
Hoi Ramona,
balen zeg, dat de waarden omlaag gegaan zijn. Dat zal wel even schrikken geweest zijn. Nou maar hopen, dat het "alleen" maar van het roken komt, want dan wordt het misschien weer beter als je gaat stoppen.

Ik duim in ieder geval weer mee, mocht je gaan stoppen. Heel veel succes en ik geloof erin dat je het kunt!!!! En dan hoop ik voor het volgende bezoek bij de longarts, dat het weer stukken beter gaat.
SUCCES!!! Liefs, Eveline
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2012 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer