Lupus Nederland

Rode plekken rondon de mond

Bericht
Geplaatst: 14 april 2009 om 15:58 uur
Beste forum leden,

ik heb al twee jaar sle en het gaat erg goed met mij, wel vaak moe maar afgezien van dat, voel ik me goed.
Nou begint de zomer weer en moet ik er natuurlijk weer om denken, zonnebrand pet op etc.
Maar nu was het vrijdag en ik heb die dag gevoetbald en had een beetje factor 50 opgedaan en dacht dat het genoeg was.

Nu voelde ik die avond rondom mijn mond een erg branderig gevoel ik weet uit het verleden dat ik dan rode plekken rondom de mond ga krijgen, wat ik heel erg vervelend vind.
Om mijn mond zitten kleine blaren, en open plekjes.

Nu heb ik dit vorige jaar 2 keer gehad, 1 keer in de zomer en 1 keer in de winter met een beetje zon. en vrijdag dus erbij.

Wie weet hoe dit komt, toch door de zon ?
Geplaatst: 15 maart 2010 om 16:01 uur
niemand?
Geplaatst: 16 maart 2010 om 2:10 uur
Hallo Pakestok,

Ik zie dat je een oud berichtje van jezelf omhoog hebt gehaald. Je tobt dus nog steeds met hetzelfde probleem Verward ?

Euhm, ik kan je helaas geen duidelijk antwoord geven hierop. Heb zelf nooit zo´n soort gelijke reactie gehad. Maar je zou inderdaad bijna denken dat dit een reactie op de zon is, of misschien allergische reactie op de crème Rollende ogen ? Huid van je gezicht is namelijk toch anders als die op je armen en dergelijke. Heeft jouw arts hier niet een idee over misschien? Wie weet herkent iemand het hier en reageert nog op je vraag.

Liefs,
Moon.
Geplaatst: 16 maart 2010 om 11:26 uur
Hoi Pakestok, slim om zo een oud berichtje weer even op te halen. Vervelend dat er nog niemand gereageerd had.

Ik moet zeggen, dat ik zelf geen ervaring heb met blaartjes om de mond. Ik heb wel rode plekken rond de konen gehad. Ik zou zeker denken dat het met de zon te maken kan hebben.

Wat Moon zegt, dat het een allergische reactie op de creme zou kunnen zijn, lijkt mij ook geen dom idee. De huid in je gezicht kan erg gevoelig zijn en zeker rond de mond. Probeer eens een andere creme en kijk of het dan beter gaat. Dan kun je in ieder geval één van de oorzaken wegstrepen?

Al moet ik er bij zeggen, dat ik nog niet eerder heb gehoord van blaren als allergische reactie. Dat klinkt mij eerder als een soort van verbrandingsreactie... Heb je je overal (ook rond de mond) goed ingesmeerd?

Het blijft in ieder geval erg vervelend voor je. Ik hoop dat je snel een oplossing kan vinden. Heb je het er al eens met een dermatoloog over gehad? Dan raad ik je aan nu al wat foto's te maken van de plekken rond je mond. Vaak is het zo, dat als je bij de arts terecht kan de plekken verdwenen zijn, zodat je nog geen diagnose kunt krijgen. Als je dan foto's kunt laten zien, kan dat misschien helpen?

Nou in ieder geval veel succes en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt. Groetjes, Eveline
Geplaatst: 15 april 2010 om 0:55 uur
Ik heb ook rode vlekjes rondom mijn mond. Eigenlijk direct naast mijn lippen... Ze lijken erg op kleine blaren. Ook heb ik op mijn lippen regelmatig rode bulten, lijkt op een koortslip, maar dat is het niet. Soms is het zo erg dat het lijkt alsof ik aan 1 kant botox heb ingespoten. Knipoog
Ik heb SCLE, het is bij mij pas vorig jaar oktober geconstateerd en voor mij allemaal nog redelijk nieuw.
Ik ben nu op zoek naar een lippenbalsem met een hoge factor, maar heb deze nog niet kunnen vinden. En dan is het nog maar de vraag of het gaat helpen...
Eigenlijk heb je niet veel aan mijn verhaal, behalve dan dat je weet dat er nog iemand is met dezelfde klachten Knipoog
Blijf gerust jezelf, er zijn al anderen genoeg...
Geplaatst: 15 april 2010 om 4:55 uur
Quote:
Ik ben nu op zoek naar een lippenbalsem met een hoge factor, maar heb deze nog niet kunnen vinden.

Hoi Bianca,
de lippenbalsem die je zoekt is verkrijgbaar in apotheken. Ik heb er zelf een aantal met factor 20. Ze staan inmiddels weer in de schappen bij de huidverzorgingsproducten zag ik een week of twee geleden. Ik hoop dat het wat voor je doet, het is in ieder geval weer een bescherming extra Knipoog

Liefs,
Moon.
Geplaatst: 17 april 2010 om 19:59 uur
Bedankt voor de tip, Mónica.
Ben van de week meteen naar de apotheek gegaan en daar hadden ze Labello met factor 25. Ze bestellen nu van Vichy nog een hogere factor.
Ik ga ervan uit dat ik er zeker baat bij zal hebben... Erg blij
Geplaatst: 18 april 2010 om 13:52 uur
Hoi Gebx, leuke foto! Fijn dat het gelukt is met die lippenbalsem. En leuk om je zo in het "echie" te kunnen zien. Knipoog
Groetjes, Eveline
Geplaatst: 18 april 2010 om 20:41 uur
Bedankt voor het compliment! Erg blij
Ik vond dat ik me wel ff bekend mocht maken Mr. Green
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Nederland 2014 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer